El conveni, signat pel president de la Cambra de Tortosa, Josep Mª Chavarría, i el director de banca d’institucions de CaixaBank a la Direcció Territorial Catalunya, inclou cursos per a la formació del personal responsable dels departament de comerç internacional en àrees com les vendes internacionals o les estratègies de cobrament, pagament i finançament internacional. L’acord inclou també el patrocini dels Dinars Cambra, el fòrum d’anàlisi i reflexió que de manera periòdica organitza la corporació cameral per escoltar, en primera persona, el testimoni de diverses personalitats vinculades a la vida empresarial i política del país.
El director de banca d’Institucions de CaixaBank, Joaquim Macià, ha destacat que l’acord de col·laboració amb la Cambra de Comerç de Tortosa “és una aliança estratègica que respon al compromís de l’entitat amb els agents econòmics de les Terres de l’Ebre”.
Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, Josep Mª Chavarría ha manifestat que “aquest conveni va encaminat a donar suport a la internacionalització als membres de la Cambra i a millorar l’accés al finançament dels projectes empresarials.
CaixaBank, al costat de les empreses
CaixaBank va crear el 2008 CaixaEmpresa, un servei especialitzat des del qual dóna resposta a les necessitats de les empreses. L’entitat financera posa a la seva disposició un equip de més de 1.000 gestors que treballen a tot l’Estat a través d’una xarxa de més de 5.700 oficines i 88 centres d’empreses, dos dels qual es troben a les comarques tarragonines. El centre d’empreses de Tarragona, que dirigeix Joan Montserrat, està format per un equip de 10 especialistes. El segon centre d’empreses de la demarcació està ubicat a Reus, el dirigeix Fernando Jimenez, i està format per un equip de 9 especialistes. Entre tots dos centres, donen servei a 11.024 empreses tarragonines.
Des dels centres d’empresa es dóna servei a les companyies amb una facturació d’entre 2 i 200 milions d’euros. L’atenció a les empreses amb facturacions inferiors es realitza a través dels gestors d’empreses i directors de la xarxa comercial.
La Banca d’Empreses de CaixaBank proporciona a les empreses un portfoli de serveis i productes financers per cobrir les seves necessitats, a més del suport d’un equip d’especialistes que ofereixen assessorament en la gestió de productes complexes com finançament i serveis, comerç exterior i tresoreria, entre d’altres.
Així mateix, CaixaBank ha iniciat un nou model de relació amb els clients comerços, autònoms, professionals i microempreses, amb l’objectiu d’estar més a prop del seu dia a dia. El nou programa CaixaNegocis planteja un nou model de relació, basat en la proximitat i la innovació, pel qual 2.600 gestors de l’entitat d’arreu de l’Estat es desplacen al negoci dels clients, equipats amb tablets i smartphones, per assessorar i facilitar la gestió financera de la seva empresa des del propi terminal del gestor.