Per aquest motiu, en el comunicat demanden un altre cop la gratuïtat de l’AP-7. Des de la Federació destaquen que la solució del RACC dient que és acceptada pel “territori”, no és la solució que veïns, transportistes i Alcaldes, tant de la zona de l’Ebre com del Pacte de Berà estan reivindicant, doncs tots aquests actors demanem la gratuïtat en els trams d’autopista paral·lels a l’N-340. A més, asseguren que la solució que dóna el RACC és idèntica a la de l’N-II al seu pas per Girona, quan la problemàtica és ben diferent.
També mostren el seu malestar perquè molts cops se’ls culpabilitza de la sinistralitat a la via, quan asseguren que “som els primers a patir-la”. Remarquen que “molts transportistes moren cada any a les carreteres fent una feina que és indispensable, tan social com econòmicament”.
La bonificació del 50% no és la solució, ja que suposaria establir un nou impost als transportistes. Remarquen que pagar un peatge bonificat no implica un estalvi de carburant o temps. “Si de veritat fos així, no caldria prohibir el pas per l’N-340, i voluntàriament passarien per l’autopista”.
En aquest sentit, han volgut fer palès que aquest percentatge de bonificació està calculat per tal que la mesura no tingui cap cost per a l’Administració, ja que “l’increment de trànsit compensa la inferior recaptació per cada camió que passa”. Per als transportistes suposaria pagar un altre impost, sumat als que ja tenen com els impostos generals i els específics del carburant. Aquests últims asseguren que “van ser creats per construir i mantenir les carreteres”.
Amb tot, el sector del transport de la demarcació assegura que està en perfecta sintonia amb la resta del territori i el seu teixit social i econòmic, i reclama la gratuïtat dels trams d’autopista que permetin garantir la seguretat de la mobilitat al territori.
Per últim, remarquen que el RACC hauria d’escoltar al teixit socioeconòmic de la Demarcació de Tarragona que en els darrers mesos s’ha pronunciat clarament per la gratuïtat de l’autopista per a tots els vehicles als trams paral·lels a l’N-340, amb talls de carretera, tant dels veïns com encapçalats pels Alcaldes i altres autoritats del territori, així com caravanes de vehicles de transport manifestant tots plegats l’exigència de la gratuïtat.