«Fa 44 anys, quan vam estrenar la primera grua hidràulica, vam pujar al penell d’Amposta, que no funcionava, per arreglar-lo, altruistament. Com ara hem comprat una màquina nova, especial per pujar persones, voliem fer el mateix i revisar l’estat actual del campanar». Són paraules de Jacinto Romaní, gerent de Grues Romaní, minuts abans d’enfilar-se 30 metres per comprovar l’estat del campanar, en una acció, realitzada divendres passat, que ha despertat la curiositat de veïns del carrer Major i vianants.
L’ascens, a més de diagnosticar l’estat de la torre i les actuacions a realitzar a curt i mitjà termini, permet contemplar la singularitat del Delta, els arrossars i el riu Ebre camí al mar. També, la petjada de la Guerra civil espanyola, encara present al propi penell del campanar. En aquest context, properament caldrà consolidar algun tram de rajoles i reparar les esquerdes que han anat apareixent. Tal com assenyala el rector de la parròquia, Ramon Font, també s’està treballant en la il·luminació exterior del temple i en la creació de murals a l’interior de l’església.

