Es tracta de l’esdeveniment marítim “Escale a Sète”, on es van atendre 1.200 peticions d’informació i s’hi van aplegar unes 250.000 persones.
A aquesta promoció s’hi va assistir sota el paraigües de la promoció de les Viles Marineres de les Terres de l’Ebre, coordinada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.Des de Turisme la Ràpita i l’Estació Nàutica es valora com un èxit haver-hi assistit, tant per la gran afluència de públic com per l’interès que va despertar la destinació. I és que el francès és un dels mercat prioritarisper a la Ràpita i les Terres de l’Ebre, gràcies en gran part a la proximitat dels dos territoris -només a cinc hores de viatge amb cotxe- i al fet que la destinació ebrenca està enfocada al turisme familiar i de natura.
“Escale à Sète” és un festival marítim bianual on hi participen més d’un centenar d’embarcacions tradicionals de tot tipus i s’ofereixen activitats d’animació centrades en rememorar, promocionar i conservar la cultura marítima. Aquesta edició va tenir lloc del 22 al 28 de març i Catalunya en fou el país convidat. Per aquest motiu es va disposar d’un “village Catalan” amb expositors del Principat, coordinats pel Museu Marítim de Barcelona.
Promoció a Düsseldorf
L’assistència en aquesta fira francesa arriba després que l’Estació Nàutica Sant Carles de la Ràpita –Delta de l’Ebre juntament amb Sant Carles Marina participessin el passat mes de gener en el Saló Nàutic de Düsseldorf, on la Ràpita es va perfilar com a destinació òptima per a la pràctica de Kitesurf i el lloguer de charters. En aquest sentit, el president de l’Estació Nàutica, Joan Barberà, va destacar el fet que “l’operador Orca ha inclòs la Ràpita i el Trabucador al seu catàleg de productes,com a millors destins de kitesurf de tot el món, al costat d’Sri Lanka, entre d’altres”. Alemanya és actualment un dels principals mercats emissors de turisme nàutic, per la qual cosa “resulta una bona notícia que un dels seus principals operadors ofereixi la Ràpita com a destinació nàutica”, afegia Barberà.
D’altra banda, la Ràpita, de la mà de Sant Carles Marina, es va presentar davant el mercat alemany com un dels ports catalans amb més quantitat d’amarratges per a embarcacions d’esbarjo.