El Cicle de Teatre de Tardor enguany desplegarà al municipi una programació composta per set espectacles, que inclouen registres ben diversos, des de la comèdia, al monòleg i també una obra crítica de denúncia contra la violència de gènere. Les funcions del cicle, organitzat per la regidoria de Cultura, tindran lloc en el decurs de set diumenges determinats, fins desembre, al Maset.

Els recents casos dels insults proferits cap a dosnoies àrbitre, han tornat a situar el masclisme dins del futbol al punt de mira. La tarragonina Marta Galego i la jove asturiana Zaira Moro han patit aquestes agressions verbals, que contrasten amb el creixement de dones àrbitres al món del futbol. A Catalunya la implantació de la campanya Zero Insults a la Grada, s’està convertint en un referent per a la resta de l’estat espanyol.

El creixement del futbol femení a les Terres de l’Ebre en els darrers anys, és una evidència. Actualment hi ha 185 llicències en vigor, amb tretze equips en competició federada. La delegació ebrenca de la Federació Catalana, és pionera amb la promoció d’aquest esport.

Els concursants del sud de Catalunya de ‘Joc d’amfitrions’ finalitzen aquest cap de setmana la seva primera etapa al ‘reality’ televisiu de Canal Terres de l’Ebre, que s’emet cada cap de setmana a les 22.30h, visitant Sant Esteve Sesrovires, a través de l’amfitrió Ramon Medina, i Tortosa, amb Robert Sabaté com a amfitrió. Serà a la capital ebrenca on es decidirà quin representant del sud competirà a la gran final contra el millor amfitrió del nord, que encara es desconeix.

Tortosa va viure l’època daurada del bàsquet a la ciutat als anys 90 amb el sènior femení del Bàsquet Cantaires. Una etapa on les tortosines van dominar les competicions catalanes i espanyoles. Ara un grup d’exjugadores d’aquella època s’han decidit a recuperar el bàsquet femení a la ciutat, amb la creació d’un equip de veteranes que ha de servir de trampolí per recuperar l’equip sènior.

“Art i Flors als balcons” és la primera mostra a Alcanar d’art al carrer que reuneix 36 obres d’artistes canareus o vinculats al municipi. L’exposició és un al·licient per passejar per Alcanar, ja que fins el 16 de d’octubre, es podran veure les obres d’art que engalanaran la plaça Major, el carrer Felip Pedrell i la plaça Sant Miquel.

El paludisme va ser eradicat al delta de l’Ebre a mitjans del segle passat. En aquesta lluita va tindre un paper importantíssim el doctor Ildefonso Canício, del dispensari de Sant Jaume d’Enveja. Setanta anys després, els seus descendents encara conserven mostres de sang de diversos malalts infectats pel paràsit. Ara, aquestes gotes de sang han permès als investigadors de l’Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona recuperar dades genètiques dels plamodis de la malària.
 

Des de dijous la tarda ja està en marxa la tercera edició de A Tortosa De Tapes. La ruta gastronòmica de la capital del Baix Ebre s’estén enguany per més bars i restaurants fins a un total de 38.

La matinada de dilluns, els Mossos d’Esquadra van enxampar in fraganti el desembarcament d’un carregament d’haixix a les platges de la bassa de l’Arena, prop de Riumar. Al llarg de la nit, els Mossos van detenir a una vintena de persones de 7 nacionalitats diferents, tot i que la majoria d’ells eren marroquins i espanyols, sis dels quals residents a Deltebre.