Nou dimarts de protesta convocada per la Junta de Personal de l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa (HTVC). I en aquesta ocasió, el manifest llegit durant la concentració a les portes de la cafeteria del centre ha servit per reclamar concrecions i menys postureig a les administracions implicades tant en l’ampliació de l’actual hospital com en la construcció del futur. A continuació. us reproduïm íntegrament el seu contingut:
«La situació actual de l’HTVC és insostenible. Amb l’aturada de les obres d’ampliació per la troballa de restes arqueològiques el passat mes de novembre 2024, la ciutadania de les Terres de l’Ebre ens veiem una vegada més abocats a la precarietat i a l’oblit per part de les administracions competents. Aquesta paralització agreuja encara més els dèficits estructurals i de serveis que fa anys que patim.
L’HTVC, tot i els esforços dels seus professionals, no pot donar resposta a les necessitats d’una població creixent i envellida. Les instal·lacions actuals són obsoletes, l’accés és complicat i les condicions d’espai i recursos són clarament insuficients. La promesa de l’ampliació va despertar l’esperança de disposar d’una sanitat pública digna, moderna i accessible. Avui aquesta esperança es veu trucada. Fa ja 2 mesos que es va començar a estudiar les troballes per poder continuar amb el projecte, o no….
És per això que reclamem celeritat en la represa de les obres, amb terminis clars i transparents. No podem permetre més retards, excuses ni promeses incomplertes. Cada dia que passa sense avançar, i ja en van 132!!, és un dia més que la nostra salut i la nostra dignitat es veuen menystingudes.
A més, considerem urgent i imprescindible que es planifiqui i s’executi la construcció d’un nou Hospital adaptat a les necessitats presents i futures de les Terres de l’Ebre. Un nou hospital que ha de ser un compromís ferm, amb pressupost assignat, projecte definit i calendari concret.
Defensem una sanitat pública de qualitat i equitativa per a tothom independentment del territori on es visqui. La salut és un dret. Les Terres de l’Ebre no poden esperar més, ens mereixem un sistema sanitari digne. Exigim fets i no paraules.
Per salut, per dignitat i per Justícia, continuem les obres d’ampliació i construïm un nou hospital!!!
Menys promeses, més acció, hospital nou i ampliació».

