La UGT Terres de l’Ebre ha denunciat aquest dimecres per mitjà d’una nota de premsa la situació d’indefensió en què han quedat les vetlladores dels centres educatius del territori arran del procés de subrogació entre l’empresa sortint, E.I. L’Eina S.C.C.L., i la nova adjudicatària del servei, la Fundació Pere Tarrés.
L’empresa va fer saber que, en data 31 de desembre de 2025 finalitzaria el contracte subscrit donat que el s’havia adjudicat a la fundació i, en aquesta mateixa data, els donaria de baixa als treballadors i treballadores per subrogació.
“La paradoxa -recull el comunicat- va venir quan la Fundació Pere Tarrés els va informar que l’empresa començaria a gestionar el servei de monitoratge de suport a alumnat amb necessitats educatives especials dels centres públics de Catalunya a partir del dia 8 de gener de 2026, fet que va deixar diverses persones sense cobertura laboral durant dies, sense possibilitat d’accedir a la prestació d’atur i amb el risc que aquesta interrupció afectava les seves cotitzacions i futures pensions”.
El sindicat afirma que, segons la documentació pública, “el 4 de desembre de 2025 es va proposar una pròrroga del contracte des de l’1 de gener fins a l’entrada en vigor del nou. Tot i això, la transició no s’ha gestionat correctament, generant una situació d’incertesa i desconfiança entre les persones treballadores, que se senten desprotegides davant una manca d’informació i coordinació entre les parts implicades”.
El comitè d’empresa ha iniciat tràmits davant la Inspecció de Treball i s’ha reunit amb el director territorial d’Educació a les Terres de l’Ebre, Mario González, per posar en coneixement els fets i exigir que es reverteixi aquesta situació. El sindicat considera que aquesta mala gestió administrativa no només perjudica les professionals afectades, sinó que també pot tenir conseqüències greus en l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, que requereix estabilitat i continuïtat en el servei.
La UGT reclama que e”s regularitzi immediatament la situació laboral de totes les vetlladores, amb la corresponent cotització i compensació salarial des de l’1 de gener de 2026, i que es depurin responsabilitats, inclosa la part que correspon al Departament d’Educació. El sindicat insisteix que no es pot tolerar que, per una mala gestió i falta de previsió, es posi en risc la seguretat laboral de les persones treballadores ni l’atenció educativa de l’alumnat més vulnerable”.

