La sessió plenària de la Diputació, corresponent al mes de gener, ha aprovat aquest divendres dues declaracions institucionals. La primera tenia com a objectiu reclamar una millora en l’atenció mèdica de l’ictus al Camp de Tarragona. Amb aquesta declaració, el Ple ha adoptat diversos acords entre les quals hi ha el d’instar al Departament de Salut, el CATSalut i l’ICS a implementar urgentment l’atenció integral a l’ictus 24 hores durant tots els dies de l’any a l’Hospital Joan XXIII.
La situació del sistema ferroviari al conjunt del país ha centrat la segona declaració institucional. En aquest sentit, el Ple de la Diputació ha reclamat, entre d’altres, un sistema segur, fiable i accessible per a la demarcació, instarà a les administracions titulars de la infraestructura i del servei a prioritzar les inversions i a accelerar el Pla de Rodalies 2020-2030.
Durant la sessió plenària també s’ha aprovat una modificació de crèdit que permetrà a la Diputació de Tarragona destinar 250.000 euros a l’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona per a desenvolupar el projecte metropolità. L’octubre del 2025, municipis del Grup Impulsor es van constituir en una associació per donar continuïtat al projecte de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona. La Diputació de Tarragona hi col·labora a través d’un conveni de col·laboració que preveu, entre d’altres, aquest suport econòmic.
El ple també ha servit perquè el diputat, Eduard Rovira, del grup polític ERC, presentés la renúncia al seu càrrec.

