Prop de mig miler de persones han assistit aquest dimarts a la inauguració de les noves instal·lacions de Balfegó Grup al polígon industrial de l’Ametlla de Mar. Les activitats s’han desenvolupat a l’última de les 9 naus que ocupa el grup tonyinaire, després d’una intensa jornada que començava a les vuit del matí visitant les piscines d’alta mar on s’engreixen les tonyines, ha continuat a mig matí amb visites a les instal·lacions, i ha culminat amb un càtering ofert pel cuiner Nandu Jubany i el seu equip.
Més informació: Balfegó inverteix 35 milions d’euros en un nou complex a l’Ametlla de Mar (vídeos)
Val a dir que els cuiners més prestigiosos de Catalunya i de l’estat han estat presents, amb el basc Martín Berasategui i Ferran Adrià com a protagonistes, ja que han intervingut des de l’escenari. El primer per felicitar la família Balfegó definint-los com “els millors” en l’especialitat, i el segon per situar-los com a exemple: “la comunicació, el màrqueting, no és una despesa, és una inversió. El grup Balfegó és un exemple. Acabo de vindre del Japó i és trist veure que els productes espanyols com el vi o l’oli no hi són, però sí, en canvi, la marca Balfego. Així que en lloc de queixar-se el que cal és espavilar-se”, va declarar.
Com a principals autoritats han assistit la Secretaria General de Pesca del Ministeri d’Agricultura, Maria Isabel Artime, i en representació del Govern de la Generalitat, Antoni Espanya, director general de Política Marítima i Pesca, en substitució del conseller, ja que en declarar-se tres jornades de dol per la mort del Papa han suspès l’agenda oficial. Espanya ha lloat la tasca de Balfegó Grup al llarg dels anys, i ha recordat que recentment acaba de rebre el premi a la Millor Empresa d’Ilercavònia, atorgada el passat 10 d’abril per Ebredigital.cat.
La intervenció en nom de l’empresa ha anat a càrrec de Pere Vicent Balfegó, qui ha destacat que amb la inauguració de les noves instal·lacions l’empresa passa a ser ja “una indústria alimentària”. Certament, les instal·lacions són amples i espectaculars, i tenen capacitat per a més línies de producció de les que ja hi ha en funcionament. La primera és per vendre tonyines senceres (30.000 exemplars anuals, dels quals només en queden ja 4.000). La segona per vendre lloms i ventresca al tall, de diferents mides. I la tercera per entrar ja en el món del congelat. Les següents seran ja per fer productes elaborats.
També ha intervingut un personatge clau en l’evolució d’aquesta empresa, en origen familiar (un vídeo mostrava com es pescaven les tonyines ja al segle XIX i XX). Es tracta del CEO Juan Serrano, que aplicant criteris científics i empresarials amb la màxima ambició, ha convertit l’empresa en la número 1 en l’àmbit mundial, demostrant fins i tot a les autoritats nacionals i internacionals que aquella espècie que va ser declarada en perill d’extinció, té present i molt futur per recorre gràcies a la implantació del rigor i les bones pràctiques.