La cuinera de Salamanca Paula Gutiérrez, del restaurant Víctor Gutiérrez* de la mateixa localitat, ha estat proclamada guanyadora de la setena edició del concurs gastronòmic professional Xef Balfegó, convertint-se així en la primera dona a aconseguir el guardó. Les creacions que han proporcionat el triomf a Paula han estat ‘Llom Balfegó bittersweet, coco i consomé marí de la seva medul·la’, i ‘Bloody Royal de tonyina vermella i cor Balfegó’.
El segon lloc d’aquest certamen –que reconeix als i les xefs que millor treballen i preparen la tonyina vermella–, ha recaigut en el cuiner Leo Viola, del restaurant A Spurcacciun-a (Savona, Itàlia), i en tercer lloc s’ha classificat Cristóbal Muñoz, de Ambivium* (Peñafiel, Valladolid)
La gran final, en la qual han participat vuit xefs de restaurants espanyols, portuguesos, italians i alemanys, s’ha desenvolupat aquest dilluns a l’escola de cuina Le Cordon Bleu, i l’anunci dels guanyadors, així com el lliurament dels premis, han tingut lloc en una gala celebrada en L’Estació Gran Teatre CaixaBank Príncep Pius (Cuesta de Sant Vicent, 44), de Madrid i presentada per Carlos Latre i Marina Valdés i a la qual han assistit més de 400 persones entre les quals hi havia representants institucionals, grans figures de la cuina del nostre país i referents del periodisme gastronòmic i d’altres sectors professionals. L’acte va acabar amb un sopar en format còctel de la Tunateca Balfegó (Barcelona), primer espai gastronòmic del món dedicat en exclusiva a la tonyina vermella

