En el gens sorprenent principi d’acció-reacció aplicable tant a la física com a la política, Junts per Tortosa ha sortit al pas per mitjà d’una nota de premsa al comunicat “vergonyós i desesperat” del govern tripartit de Movem, ERC i PSC. «Lluny d’assumir responsabilitats per l’externalització de la direcció de la Festa del Renaixement per 53.000€ l’any, mitjançant un contracte laboral encobert, i reconèixer els errors duts a terme durant la tramitació, ha volgut tapar les vergonyes amb una doble cortina de fum», s’hi pot llegir.
En el comunicat del tripartit es quantifica la direcció de Festes del mandat anterior en 55.683€. «D’aquests, cal clarificar que 49.000€ corresponen a la dedicació exclusiva del regidor Domingo Tomàs, la única dedicació del govern de Junts per Tortosa. Una dedicació que es quantificava per la responsabilitat i les diferents àrees que gestionava Tomàs, entre d’altres el Departament de Serveis, que inclou la Brigada Municipal, l’Escorxador, la ràdio municipal i el Mercat. Un fet que el comunicat del tripartit obvia de forma intencionada».
Des de Junts per Tortosa considerem que “sumar el sou del regidor és un exercici de cinisme majúscul, però si el tripartit vol entrar en esta barroeria, a la suma dels costos actuals cal afegir també els sous dels regidors del PSC que gestionen estes àrees”. D’esta manera, l’import total per al 2024 supera els 100.000 euros, corresponents als 53.000 euros de l’externalització per a la direcció, als 25.000 euros anuals que percep Víctor Grau i als 22.200 euros de Dolors Bel. «Segons els càlculs que ha fet el govern tripartit, la direcció polític-tècnica de les Festes passa de 55.600 euros a 100.200 euros, quasi el doble».
«Si sumem les quanties que perceben per assistències els tres regidors del PSC i Movem que s’han repartit les principals àrees que gestionava Domingo Tomàs, la xifra ascendeix fins a 75.000 euros, un 53% més del sou que ell percebia»
D’altra banda, continua la rèplica de Junts per Tortosa, «si sumem les quanties que perceben per assistències els tres regidors del PSC i Movem que s’han repartit les principals àrees que gestionava Domingo Tomàs, la xifra ascendeix fins a 75.000 euros, un 53% més del sou que ell percebia».
El grup de l’oposició també ha recordat que la licitació de direcció i guionització dels actes propis de la Festa del Renaixement «era un procediment obert i transparent, que s’adjudicava per preu, el darrer any per 6.683,44 euros. Cal recordar que la persona que darrerament havia estat adjudicatària d’estes licitacions no va començar a treballar per a la Cavalcada de Reis i per a la Festa del Renaixement amb Junts per Tortosa sinó amb dos encàrrecs de l’anterior govern tripartit, encapçalat pel PSC». Des de la formació no han deixar passar l’oportunitat d’alertar «que estaran amatents a l’adjudicació i execució d’aquest contracte de Festes».
El mantra del cas Efial com a cortina de fum permanent
Finalment, Junts per Tortosa ha tornat a recordar que en tota la investigació i fase d’instrucció del cas Efial, que ha durat més de 8 anys, no s’ha investigat ni imputat cap tècnic ni polític de l’Ajuntament de Tortosa. A més, «el suposat frau que el comunicat del tripartit menciona es tracta del cost corresponent a treballs realitzats per l’empresa i pel senyor Antoni Martos, que va començar la seua relació laboral amb l’Ajuntament de Tortosa al 2005, també amb l’anterior govern tripartit». Uns treballs «que es van dur a terme amb un govern municipal on també ERC hi formava part. Tots els contractes que es van dur a terme es van tramitar amb el mateix procediment que amb el tripartit i passaven pel consell d’administració» en el qual l’ara alcalde, Jordi Jordan, «sempre hi va tenir representació i mai va fer cap objecció al respecte».
«Sembla ser que davant la falta de projecte de ciutat i la incapacitat de gestió del senyor Jordan i la senyora Lleixà, només els queda utilitzar el mantra del cas Efial i l’atac personal contra els regidors de Junts per Tortosa com a cortina de fum permanent», conclou el comunicat.

