La Cambra de Comerç de Reus ja té a punt una nova edició dels Premis Cambra Reus que enguany tindran un caràcter monogràfic, ja que estaran centrats a reconèixer diverses realitats empresarials que s’han distingit per la innovació i la transformació digital. L’acte serà presidit pel secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos. En total es lliuraran 29 distincions que serviran per remarcar la tasca d’institucions, empreses i empresaris que s’han significat per l’aposta tecnològica. La gala, que es realitzarà al Teatre Fortuny de Reus a partir de les 19 h del dimecres 30 de novembre, compta amb el patrocini de diverses empreses i institucions, destacant el suport de la regidoria d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Reus.
Com sempre els premis tenen la voluntat de realçar el teixit d’empreses de l’àmbit territorial de la Cambra que comprèn les comarques del Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Ribera d’Ebre i Terra Alta. I fer-ho posant l’èmfasi en realitats i sectors diferents. Des d’empreses del sector comerç, passant pel turisme, l’industrial, l’energètic, l’agroalimentari, els serveis, les arts gràfiques o l’estrictament tecnològic, sense oblidar el món de l’ensenyament per destacar centres de formació.
En clau estrictament ebrenca, són sis les empreses premiades, a les quals cal afegir la DOR Montsant perquè incorpora la Ribera dins del seu abast:
GENIUS (Móra d’Ebre)
Genius neix a principis dels anys 2000. La seva propietària, Núria Jove, una jove emprenedora i amant del món de la moda, es decideix a obrir un negoci local diferent i desimbolt. Volia vestir a les seves clientes per dintre i per fora amb una atenció personalitzada i de confiança.
Gràcies a les noves tecnologies aposta per obrir un negoci en línia i crea GENIUS.MODA. Una pàgina propera on cada dia s’hi poden veure novetats. Al mateix temps es llança a les xarxes socials per donar visibilitat del seu negoci i en quatre anys aconsegueix gairebé 40.000 seguidors a Instagram, posicionant-se com una de les botigues en línia importants del sector de la moda del nostre territori.
A Genius sempre hi podreu trobar les últimes tendències i la millor selecció de roba , calçat y complements, sense faltar la qualitat, ja sigui a la seva botiga física a Móra d’Ebre o a la shop en línia www.genius.moda.
CoEbreLab 5G Rural (Ribera d’Ebre)
Laboratori d’innovació social digital de foment de la tecnologia mòbil de cinquena generació 5G a empreses, administracions públiques, centres de formació i ciutadania. El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre és el líder local del projecte Àrea 5G Rural Terres de l’Ebre, un projecte de desenvolupament territorial d’implantació de la tecnologia 5G, impulsat pel Departament de Polítiques Digitals en el marc de l’Estratègia 5G de Catalunya, amb la col·laboració de la Mobile World Capital Barcelona i la Fundació i2CAT, la Diputació de Tarragona i al Consorci de Dinamització del Polígon del Molló.
Les àrees 5G, que s’;implementaran arreu de Catalunya, són uns espais territorials que pretenen agregar diferents iniciatives dirigides a promoure aquesta tecnologia: activitats de formació i disseminació, tallers, proves de concepte i laboratoris.
TAC TIC (Gandesa)
Consultoria TIC especialitzada amb el sector vitivinícola, abasta tota la cadena de valor del sector, amb solucions tecnològiques per a viticultors, cellers i denominacions d’origen. Gestiona la traçabilitat de més de dos-cents cellers del territori català i cinc de les denominacions d’origen més rellevants. Formen part d’un grup operatiu amb projectes d’I+D per a la validació i control de la traçabilitat dels vins amb tecnologia BlockChain.
GRÀFIQUES SALAET (Gandesa)
Empresa familiar fundada l’any 1965 dedicada a la fabricació d’envasos de paper i cartó per a la indústria alimentària, amb 60.000 m2 de naus industrials en 4 centres de treball i amb un equip de 215 persones.
Disposa de dues unitats productives a l’estranger, una a l’Argentina i una altra a Romania, i l’exportació representa el 40% de les vendes, afrontant una forta expansió internacional a diversos.
Amb el factor determinant de la qualitat dels seus productes, la vocació de servei al client i l’afany constant per la investigació, disseny i desenvolupament de nous productes, l’empresa disposa d’un departament d’I+D per donar servei als seus clients, adaptant-se a les seves necessitats i desenvolupant constantment nous envasos i nous usos per donar resposta als reptes mediambientals.
Disposa de les millors tècniques de fabricació amb les quals han aconseguit una posició de lideratge en el mercat. I tot plegat sense deixar de banda el seu compromís amb la comunitat, posant sempre a les persones en el centre de les seves decisions.
PORT MASSALUCA (La Pobla de Massaluca)
Establiment turístic de càmping, restaurant i port fluvial amb activitats aquàtiques i esportives a la Pobla de Massaluca (Terra Alta), on el riu Matarranya desemboca al riu Ebre, al pantà de Riba-roja.
El projecte, liderat per 3 joves del municipi en col·laboració públic-privada amb l’ajuntament, va començar ara fa onze anys, el 2011, amb l’objectiu de contribuir al desenvolupament i remarcar el territori d’àmbit rural, amb un model de turisme sostenible i en sinergia amb la natura.
La innovació i la tecnologia aplicada als processos diaris són la passió dels seus impulsors i han marcat la seva evolució. Un exemple és el seu últim projecte, amb la integració de sistemes domòtics en bungalous per tal de millorar l’eficiència energètica, el confort de cara al client i la gestió remota dels allotjaments, facilitant en conjunt l’experiència i la satisfacció tant de les persones que ens visiten com del nostre equip de treball.
FOOD AEROSOLS SPAIN (Gandesa)
L’empresa té com a propòsit la formulació, el disseny, la producció i la comercialització vertical d’una àmplia varietat d’aerosols alimentaris destinats al mercat B2B, a partir d’estàndards de qualitat d’alt nivell, que permet expandir els seus productes per mercats internacionals.
La contínua aposta i il·lusió des de l’inici per l’R+D+I com a tret diferenciat, així com la primerenca certificació de tota la planta amb el segell Kosher (OK Kosher), identificatiu de qualitat entre els consumidors hebreus i nord-americans, han marcat les directrius del camí que ens ha portat al dia d’avui.