El Consell Comarcal de la Terra Alta, a través del projecte Treball a les 7 Comarques- Terra Alta Més, organitza unes jornades professionals i d’assessoraments personalitzats dirigides al sector oleícola en el marc de la XXIII Festa de l’Oli de la Fatarella. Per aquest motiu, us convidem a seguir aquestes sessions, que se celebraran del 21 al 28 de novembre.
Programa de les jornades
Com dinamitzar l¡oleoturisme a la Terra Alta?
Dia: Dilluns 21 de novembre
Lloc: Sala del Cinema de Caseres
Horari: 16 a 18.30 h
Xerrada a càrrec de David Esteller de TourisLab. L’objectiu de la jornada és la continuïtat de la col·laboració amb aquest sector per desenvolupar el gran potencial que té l’oli terraltí des del punt de vista turístic.
Presentació del projecte “Oleoturisme a les oliveres mil·lenàries del Territori Sénia”, a càrrec de Tere Adell, gerenta de la Mancomunitat Taula del Sénia.
Per finalitzar, tast guiat d’olis d’oliva verge extra (arbequina i empeltre) a càrrec de Marc Boldó, gerent de BioCaseres.
Showcooking Festa de l’Oli de la Fatarella
Dia: Dimarts 22 de novembre
Lloc: Casa Ecològica de la Fatarella
Horari: 10 a 12 h
A càrrec del reconegut cuiner Sergi de Meià, cofundador del moviment Slow food Km 0 i president de la Fundació de l’Institut Català de Cuina i de la Cultura Gastronòmica. El xef cuinarà receptes amb productes de la Terra Alta que tindran l’oli d’oliva verge extra com a protagonista.
La finalitat d’aquesta jornada és la de promocionar els productes agroalimentaris locals entre els restauradors del territori i donar a conèixer de primera mà els seus productors. A més, també aprendrem a escandallar plats i a descobrir què es pot fer si es combinen bé els ingredients a les receptes.
Taller per definir l’estratègia de comunicació conjunta del producte local de la Terra Alta
Dia: Dimarts 22 de novembre
Lloc: Casa Ecològica de la Fatarella
Horari: 14 a 16 h
Taller participatiu destinat a productors i elaboradors del web fetalaterraalta.cat realitzat per l’empresa Raiels conjuntament amb Dies d’Agost. L’objectiu és definir com comuniquem la riquesa i qualitat del nostre producte, però també el triple impacte que té el seu consum: econòmic, ambiental i social.
Accions per millorar les estratègies de comercialització del sector oleícola a la Terra Alta
Dia: Dilluns 28 de novembre
Lloc: Escola Agrària de Gandesa
Horari: 16 a 18.30 h
Xerrada a càrrec de Jordi Raventós i Lluís Ramis, de Cluster Development, consultora que va realitzar el programa de suport en la comercialització de l’oli d’oliva verge extra prèmium de la Terra Alta el 2019.
Aquestes jornades també contemplen una sessió de treball per avaluar i prioritzar possibles estratègies de futur en la comercialització de l’oli de la Terra Alta:
Assessoraments personalitzats en argumentari de venda Storytelling i creació i millora de producte oleoturístic
L’objectiu d’aquests assessoraments personalitzats és acompanyar als productors d’olis empeltre i/o altres agents locals vinculats a la cadena de valor de l’oli en el procés de disseny de nous productes d’oleoturisme o en el de millora dels existents. Es realitzarà un acompanyament individualitzat amb dues sessions de formació per a cada empresa. La primera es farà al centre productor i la segona, en format online (cada sessió tindrà, aproximadament, 2 hores de durada). Aquesta acció ha estat subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc dels programes de suport al desenvolupament local.