L’Associació femVallès ha proposat la creació d’un nou servei ferroviari entre Tortosa i Figueres que permeti connectar directament un nombre important de ciutats mitjanes del país. Es calcula que aquesta actuació donaria servei a una població de més de 600.000 habitants, nombre que ascendeix a 3,8 milions si hi afegim els municipis que s’hi podrien connectar amb correspondència.
El servei recorreria una distància de 292 km en un temps aproximat de dues hores i trenta minuts. Els trens farien aturada a Girona, Santa Perpètua de Mogoda, els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès de Volpelleres i Hospital General (amb possible correspondència amb les línies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de Terrassa i Sabadell), Martorell, Vilafranca del Penedès, Sant Vicenç de Calders, Torredembarra, Tarragona, Vila-seca, Cambrils, l’Hospitalet de l’Infant, l’Ametlla de Mar, l’Aldea i Tortosa.
Entre Figueres i Mollet, els combois utilitzarien la línia d’Alta Velocitat existent. Arribats al nus de Mollet, s’incorporarien a la línia 246, d’ample mixt, aleshores seguirien fins a Castellbisbal, des d’on continuarien fins a Tortosa per la via d’ample mixt que passa pel centre de Tarragona. El trànsit actual de la línia Castellbisbal-Mollet (línia 246) permet la incorporació d’aquest servei i l’augment de freqüències de la línia R8, que hi circula actualment.
Esta nova línia ha de contribuir a revertir les mancances del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre i la ciutat de Tarragona. El seu pas pel mig de la Regió metropolitana de Barcelona aproparia els trens regionals a les capitals del Vallès, creant noves oportunitats, sense menystenir les ciutats del pla de Barcelona. Alhora, alliberaria trànsit pel centre de Barcelona, on els túnels actuals presenten graus de saturació importants.
Este servei contribuiria també a l’equilibri territorial del país, actuant de columna vertebral del Transport Públic i relacionant tota la Catalunya més urbana amb la mateixa potència que l’autopista del mediterrani als anys 70.