La diputada Norma Pujol, la senadora Vanessa Callau, i l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, s’han reunit amb el secretari d’Estat d’Infraestructures, Xavier Flores, i el director general de Carreteres, Javier Herrero, per abordar l’execució de tres actuacions que l’Estat té pendents a les Terres de l’Ebre des de fa anys: els projectes d’accessos de la carretera N-340 a Amposta i la Ràpita, i l’actualització de la Declaració d’Impacte Ambiental de la variant de Gandesa.
Pujol ha afirmat que “la reunió ha estat positiva, hem vist bona predisposició dels representants del govern espanyol, però estarem amatents i farem seguiment de com avancen els projectes per veure si aquesta vegada compleixen de veritat amb els seus compromisos”. La diputada ha explicat que els han comunicat que l’execució del projecte d’accés de l’N-340 a la ciutat d’Amposta, per al qual Esquerra Republicana va aconseguir una partida d’1,8 M€, resta pendent de fer una actualització de preus a causa de l’encariment dels materials actuals, i hi ha el compromís de licitar-lo a finals d’aquest any, per fer-ne l’execució i acabament durant l’any 2023.
Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, ha manifestat que “si es compleixen els terminis que ens han dit serà una gran notícia perquè haurem fet realitat un projecte molt important que ens condiciona la mobilitat i ordenació urbana, i que ens és de vital importància per a la connexió amb altres vies de la Diputació i la Generalitat amb les que conflueix. Si l’Estat executa el projecte que fa anys té pendent, podrem resoldre la limitació que ara patim”. Respecte a la connexió de la Ràpita amb l’N-340, Pujol ha fet saber que està inclosa dins d’un projecte superior, per la qual cosa requerirà que sigui tècnicament segregada, per la qual cosa fins a l’any 2023 no s’hi podrà actuar.
Per acabar Pujol s’ha mostrat “molt indignada” per la inacció del govern espanyol durant aquests darrers anys a l’hora d’actualitzar la Declaració d’Impacte Ambiental de la variant de l’N-420 de Gandesa, que porta caducada des de l’any 2012. “L’any 2018 el ministeri de Foment es va comprometre amb el senador Miquel Aubà a actualitzar la Declaració d’Impacte Ambiental, l’any 2020 també ho van fer el secretari general de Transports i el director general de Carreteres, però malgrat els compromisos, no s’ha fet res al respecte.” Ha dit Pujol.
“Una vegada més hem escoltat bones paraules sobre el futur de la variant de Gandesa, la qual fa 10 anys que espera que s’actualitzi la Declaració d’Impacte Ambiental, una gran vergonya i greuge que veurem quan acaba. Avui hem vist bona predisposició per posar fil a l’agulla a aquest tema, esperem d’aquí a uns mesos veure’n els avenços”, ha clos la diputada republicana.