La Comissió de Salut del Parlament de Catalunya ha aprovat este dijous una proposta de resolució sobre la necessitat de construir un hospital de referència a les Terres de l’Ebre, a Tortosa, que l’han presentat els grups parlamentaris del PSC, En Comú Podem i la CUP. Tot i això, la proposta va entrar a tràmit fa gairebé un any, quan encara no s’havia fet l’anunci del nou hospital. En ella es destaca ” la necessitat de donar una resposta urgent i adequada als problemes d’assistència sanitària de la població del conjunt de Terres de l’Ebre”. Tots els grups parlamentaris han donat suport a la majoria de punts de la proposta, inclosos els partits del govern, Junts per Catalunya i Esquerra Republicana. Tots dos havien presentat diverses esmenes, tot i que finalment les han retirat.
El punt 6 de la moció s’ha votat per separat, ja que VOX s’ha abstingut i la resta ha donat suport al punt. En ell es demana “garantir els recursos econòmics suficients als propers exercicis pressupostaris per a construir el nou hospital”. El diputat del PSC, Joaquim Paladella, ha destacat la importància que el nou hospital tingui una partida pròpia als propers pressupostos: “Tindre garantit que al 2023 entrés al pressupost per tal de poder contractar i executar les obres”.
Els grups proposants, però, han anunciat que presentaran en les properes setmanes una nova proposta de resolució per tal de “escurçar els terminis” de la construcció del nou hospital. Els diputats presents a la comissió han destacat les necessitats de l’actual hospital, així com de la futura construcció del nou centre. La resta de punts destaquen també la necessitat comprometre’s a què el nou espai tingui garantida qualsevol necessitat de creixement futur.