El delegat territorial del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha presentat l’annex d’inversions del Projecte de Pressupost de la Generalitat per al 2022 que preveu “una inversió territorialitzada de més de 36 milions, mentre que el 2020 va ser de 23 milions d’euros i això sense tenir comptabilitzada la part no territorialitzada, on s’inclouen molts projectes que no es defineixen” – ha explicat Salvadó.
En aquest sentit, s’inclouen obres no comptabilitzades inicialment en aquest annex d’inversions com el regadiu Xerta- Sénia amb un pressupost de 4.420.492’34€ per al Sector 1: Xerta – Aldover, a punt per licitar, que es destinen a executar les obres d’aquest tram i la posada en funcionament de l’estació de bombament i la bassa de recepció.
Entre les actuacions més rellevants previstes en aquest Projecte de Pressupost hi ha els 6 milions d’euros més per a la protecció del Delta de l’Ebre que, s’afegeixen als 6 milions d’aquest 2021. També les obres de restauració del Poble Vell de Corbera d’Ebre, amb 298.365’44€ enguany. Diverses actuacions de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) com el col·lector d’aigües de Riumar a Deltebre, la depuradora de Riba-roja d’Ebre i la depuradora i el col·lector de Caseres; projectes destacats del Departament de Salut com el consultori local de l’EMD Jesús i el paquet d’obres de millora als hospitals de Tortosa i el Comarcal de Móra d’Ebre; a més a més d’obres del Departament de Territori i Mobilitat, com la TV-3408 i TV-3406 a la Ràpita; i també de Ports de la Generalitat amb l’Escola Nàutica a la Ràpita.
Inversions amb què “entomem els projectes més madurs, als quals s’afegiran algunes que ja estan previstos com la Casa Barnahus del Departament de Dret Socials, el desdoblament 2+1 de l’Eix de l’Ebre i d’altres que s’aniran definint d’infraestructures i d’equipaments. Mentre seguim treballant per generar projectes, sense els quals és impossible tenir partides concretes” – ha destacat Albert Salvadó.
Davant aquestes xifres el delegat del Govern ha valorat positivament la inversió prevista al Pressupost per a les Terres de l’Ebre ja que “suposa un increment de més de 13 milions d’euros que dona resposta a projectes ja planificats i que, a més a més, suposa un augment del 57% respecte la inversió del 2020, mentre que la mitjana de Catalunya se situa en el 17%”.