El ple del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha donat el vistiplau definitiu a l’aprovació del Pla de Reactivació Socioeconòmica de la comarca. L’aprovació, que ha estat per majoria absoluta i amb una abstenció, marca un nou pas en el procés de redacció d’un document que es va iniciar fa més d’un any.
Segons ha explicat Gemma Carim, presidenta de l’ens comarcal, ja poden començar la seva execució, amb un seguiment exhaustiu de les taules i les comissions. El mateix consell assessor que fins ara treballava en l’elaboració del pla, serà qui s’encarregarà d’aquesta tasca, al costat de l’equip tècnic del mateix Consell. El document planteja els reptes de la comarca per promoure el desenvolupament en l’àmbit de la diversificació econòmica, la reindustrialització, la digitalització, la transició energètica i l’equilibri territorial, entre altres. Un cop finalitzat el procés, el Pla es presentarà a la ciutadania.
En la mateixa sessió també s’ha aprovat una pròrroga per a l’ampliació de les obres d’arranjament del ‘Camí de Sirga, Camí de Riu’, finançades pel programa FEDER de Catalunya 2014-2020. També ha tirat endavant l’aprovació de la pròrroga del Pla Intern d’Igualtat del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
Durant el ple, Gemma Carim també ha anunciat que ben aviat es farà una visita pública a la nau del Polígon del Molló, ubicada entre els termes de Móra la Nova i Tivissa, propietat de l’ens comarcal i centre neuràlgic de l’Àrea 5G Rural de les Terres de l’Ebre. És previst que en poques setmanes ja hi puguin començar a operar empreses i centres de formació de les Terres de l’Ebre interessats a experimentar la nova tecnologia.