PortAventura World ha reobert les portes aquest dissabte amb un 30% més de reserves del mercat espanyol respecte l’any 2019. El parc d’atraccions arrenca amb el 90% de la plantilla i amb la previsió d’ampliar l’aforament al 100%, ara limitat al 30%, aquest estiu. La companyia ha invertit 5 milions d’euros en mesures de seguretat anticovid i 20 milions més en inversions per millorar instal·lacions i el producte. “Veiem una temporada positiva; creiem que a l’estiu recuperarem el nivell de 60 i 70% respecte al 2019“, ha dit el director general de negoci de PortAventura David García. Moltes famílies i joves han entrat al parc amb moltes ganes de muntar a les atraccions. L’empresa preveu rebre entre 5.000 i 8.000 visitants aquest cap de setmana.
PortAventura World van tancar el 16 d’octubre de l’any passat i després de 200 dies tancats ha tornat a reprendre l’activitat als parcs de PortAventura i de Ferrari Land, així com als hotels Colorado Creek, PortAventura, Gold River i Mansión de Lucy. També ha recuperat alguns dels espectacles històrics del recinte, com el Bang Bang West i Aus del Paradís, i l’animació de carrer. “Estem molt feliços d’inaugurar la temporada, tant pels nostres treballadors perquè ha estat un any difícil per a ells –reincorporen 1.500 empleats-, com pels clients perquè podran tornar a experimentar les emocions úniques de PortAventura“, ha afirmat García.
En plena pandèmia, la companyia ha invertit cinc milions d’euros en mesures per afrontar la covid-19. A tall d’exemple, han comprat màquines d’emissió de CO₂ per millorar la ventilació dels espais tancats i han destinat un equip d’una vintena de persones per garantir el compliment de les restriccions i limitacions vigents. “La nostra prioritat absoluta és la seguretat; netejarem i desinfectarem completament totes les atraccions“, ha afegit el responsable del parc.
Segons García, des de l’anunci del final de l’estat d’alarma, les reserves del mercat espanyol han crescut un 30% en comparació amb la mateixa setmana de l’any 2019, abans de l’esclat de la crisi sanitària. “Això és una bona notícia per PortAventura i el turisme en general, creiem que a l’estiu recuperarem els 60 i 70% respecte al 2019 i esperem estar al mateix nivell per Halloween“, ha apuntat respecte a les xifres d’abans de la pandèmia. Pel que fa a l’aforament, la companyia confia que podria obrir amb el 100% a l’estiu, si el ritme de vacunació avança i la situació epidemiològica ho permet. Actualment, el Procicat ha limitat l’aforament dels parcs d’atraccions al 30%.
Cues i cares d’il·lusió
Els visitants més matiners han fet cua a l’entrada per accedir al recinte i també en algunes de les atraccions. La majoria eren famílies i grups de joves que tenien moltes ganes de muntar a les seves atraccions preferides, com el Shambhala, el Dragon Kan, el Furios Baco o l’Stampida. En Guillem, la Mercè i la Jana, una família de Lleida, en són un exemple. “Ho enyoràvem molt, s’ha fet molt llarga l’espera, avui ens ho passarem bomba“, han assegurat. La Laura i en David, una parella de Badalona, comparteixen les ganes de gaudir i de desconnectar en família. “L’organització és com l’any passat, sense cap problema, tot i que hi havia cua per entrar, ara les cues són normals“, ha valorat la Laura.
En el cas de l’Eva Egea, veïna de Barcelona, volien venir a PortAventura amb la seva parella i fill per la campanya de Nadal, però el tancament de les instal·lacions per la situació de pandèmia no els ho va permetre. “Tenim moltes ganes de poder gaudir del parc i alliberar una mica l’adrenalina“, ha exclamat. La família també aprofitarà l’obertura per visitar Ferrari Land aquest diumenge.
“Estàvem morts de ganes, gaudirem del SesámoAventura amb el nen, i ens reunim amb la família per celebrar l’aniversari de la meva cosina“, ha explicat la Patrícia, una veïna de Tarragona. L’Isaac, l’Ariadna, l’Esteve i l’Alba, quatre joves procedents de Barcelona i Pineda, també estaven emocionats per tornar a trepitjar el parc després de vuit mesos. Els quatre amics van haver de cancel·lar les entrades dues vegades i quan van saber la data de la reobertura no van dubtar en triar-la. “Pujarem a tot, com a mínim dos cops“, han dit entusiasmats.
Segons dades de l’empresa el perfil dels visitants ha variat una mica i, cada vegada, hi ha més joves entre la clientela. “En les primeres setmanes, hem vist que el 35% són joves i el 65% famílies; ha baixat el percentatge del nombre de famílies respecte al 2019“, ha detallat el director general de negoci de PortAventura. En un any normal, el 80% dels visitants eren famílies vers el 20% restant que eren joves.
20 milions d’euros d’inversió al parc
A banda, PortAventura World ha invertit 20 milions d’euros per implementar les novetats d’aquesta temporada tant pel que fa a la millora de les instal·lacions com en l’oferta de productes. La companyia té previst ampliar l’Hotel Colorado Creek amb 141 noves habitacions ‘Deluxe’ i una piscina, que estaran disponibles a partir del mes de juny. També crearà nous espectacles, amb ‘Shrek, Big Bird i Oscar the Grouch’, i engegarà ‘The Beat Challenge’, amb la col·laboració amb ‘LaLiga’. El projecte consistirà en un joc virtual i en el primer restaurant tematizat de ‘LaLiga’, que rebrà el nom de ‘Twentynine’s’.