L’empresa familiar Grup Mora, amb 10 botigues arreu del territori, s’ha sumat al projecte Emma amb la venda d’uns collarets solidaris. Aquests collarets es venen a un preu de 5 euros cadacun i l’import íntegre es dona a aquesta iniciativa que impulsa la investigació del càncer de mama.
“Les nostres botigues seran un punt des d’on donarem a conèixer la gran tasca que s’està fent a casa nostra en investigació en càncer de mama. Volem sensibilitzar el màxim de persones i fer que col·laborin amb el projecte”, han explicat Gemma i Jordi Mora, propietaris del Grup Mora. “Estem segurs que gràcies a aquests collarets seran moltes les persones que col·laboraran, i entre tots farem possible que aquesta investigació tiri endavant i ajudi a millorar la qualitat de vida de les pacients de càncer de mama”, han afegit.
Actualment el grup Mora Botigues de Moda el formen 10 botigues, de les quals n’hi ha set a Tortosa: Mora, Only, Jack&Jones, Minipreus, Premium, OVS i Enllaç i Festa. A més, el grup té dos botigues a la ciutat d’Amposta, Mora i Minipreus. i també hi ha una altra botiga Minipreus a Vinaròs.
El projecte Emma és una iniciativa de la Fundació Doctor Ferran per reforçar la investigació biomèdica en el càncer de mama a l’ICS Terres de l’Ebre. Va començar la seva campanya de presentació el mes de gener, topant-se de ple amb la Covid-19, que va obligar a aturar-la. Tot i això, han estat nombroses les iniciatives que han continuat sorgint per ajudar a Emma.
El grup d’investigació en Patologia Oncològica i Bioinformàtica de Terres de l’Ebre, amb seu a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, fa més de 15 anys que investiga el càncer de mama. Actualment treballa per a conèixer els mecanismes que, a través dels ganglis de l’aixella, propaguen el càncer de mama a la resta dels cos.
El projecte Emma és essencial per continuar desenvolupant la recerca que permeti entendre el comportament d’aquests ganglis i la seva implicació en la disseminació de la malaltia i l’afectació en la supervivència de les pacients.