L’oferta de vins creixerà aquesta temporada a la Terra Alta gràcies a una campanya de la verema fructuosa, però la demanda és ara mateix una incògnita. DO Terra Alta assegura que buscarà sortides per tal d’ampliar els canals de venda dels seus vins i així evitar la sobreproducció en cas que la pandèmia sanitària torni a confinar els seus principals compradors: el sector de la restauració i l’hoteleria.
La crisi provocada pel coronavirus ha fet mal als petits cellers de la Terra Alta, qui al mes de març veien com els seus principals clients, el sector de la restauració i l’hoteleria del territori, abaixaven la persiana. A més a més, les mesures sanitàries per tal d’aturar nous contagis, asseguren, tampoc han ajudat.
Davant d’un futur incert on es pugui retornar a un escenari de confinament, DO Terra Alta vol explorar nous horitzons, com la cerca d’altres canals de venda, el posicionament dels vins a internet o la sortida de noves varietats perquè el client pugui escollir. Asseguren que tenen molts factors a favor perquè aquesta difícil tasca arribi a bon port, com el reconeixement internacional, l’expansió latent de la marca o la qualitat del seu producte.
L’aposta més propera de DO Terra Alta és la de recuperar la Festa del Vi de la Terra Alta, mitjançant accions que anunciaran aviat.
Vegeu a continuació el vídeo emès per Canal Terres de l’Ebre.