Durant els pròxims dies el Setmanari l’ebre posarà a l’abast dels seus subscriptors l’opció gratuïta d’obtenir cada divendres en PDF l’edició en paper de la publicació. Esta mesura que excepcionalment es va posar en pràctica en obert mentre va durar l’estat d’alarma per la Covid-19, s’implementarà ara de manera definitiva per a tots els seus subscriptors. Estes persones rebran les instruccions de forma individualitzada per a poder accedir a una zona exclusiva on posaran el seu nom i se’ls assignarà un nom d’usuari i una contrasenya. Un cop omplin un formulari, la pàgina els conduirà a l’última edició del setmanari, que podran llegir sense cap cost addicional, així com la resta de l’hemeroteca, i fer-ho des de qualsevol aplicació.

L’accés que es crearà a través de l’edició digital www.setmanarilebre.cat ajudarà a arribar-hi d’una forma ràpida i senzilla.

Per a Ximo Rambla, editor gerent de l’ebre, es tracta d’una mesura que té una doble finalitat: “D’una banda, per a premiar aquelles persones que estan sustentant amb el pagament de la seua subscripció l’únic mitjà de pagament setmanal del territori, i d’una altra perquè entenem que resulta imprescindible que el periodisme tradicional convisque cada dia més amb les noves tecnologies”. De la mateixa forma s’establirà una nova subscripció exclusiva en format PDF per a aquells que vulguen només esta fórmula de lectura. Per a Rambla l’encant de poder anar al quiosc a comprar el setmanari, o rebre’l a casa, no ha d’estar renyit amb altres fórmules de recepció de la publicació. “Accedir a la ciutadania amb un producte periodístic veraç, contrastat, compromès amb el territori i professional significa poder disposar d’uns ingressos econòmics indispensables per a fer front a unes despeses mínimes de gestió empresarial, i per això resulta obligat obrir-se a altres fórmules, però sobre la base de protegir a aquells lectors històricament més fidels com són els nostres subscriptors”, expressa l’editor de la publicació.

Bones audiències

D’acord amb l’últim estudi d’audiència realitzat per l’empresa INFORTÈCNICA per a l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) i a partir de 40.000 trucades realitzades per tot el país, amb un marge d’error del 5,45%, el setmanari L’Ebre obté una quota de lectors diaris d’11.470 persones. Prop del 60% de la població de les Terres de l’Ebre diu haver-hi llegit algun cop la publicació, i durant la setmana de l’enquesta havien seguit L’Ebre prop de 30.000 persones, que dediquen a la seua lectura un temps mitjà de 36,9 minuts durant el conjunt de la setmana. El setmanari es llegix en un 53,2% a casa, l’11,1% a la feina, el 27,3% al bar i el 8,5% en altres llocs.

ebredigital.cat (diari digital) i Canal TE (canal de televisió), principals fonts d’informació de les Terres de l’Ebre i el Territori Sénia. Actualitat del Baix Ebre, el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta. Notícies sobre política, economia, societat, cultura i esports; també entrevistes. Agenda cultural i d’oci. Televisió en directe.