La compra de petards a Catalunya ha caigut un 10% interanual aquest Sant Joan. Malgrat tot, el sector pirotècnic ha superat les vendes previstes per aquesta campanya, marcada per les restriccions arran de la crisi del coronavirus. A través d’un comunicat, les principals associacions del territori han detallat que el tiquet mitjà d’aquest any s’ha situat en els 26 euros i que els diferents establiments han registrat al voltant de 600.000 compres familiars. Aquest Sant Joan, els ingressos del sector a les zones costaneres han caigut entre un 25% i un 35% respecte a l’any passat, mentre que a les àrees metropolitanes s’han incrementat entre un 5% i un 10%. Per altra banda, les vendes per internet s’han multiplicat per quatre.
Per tipus de producte, les associacions expliquen que la venda de petards, trons i articles de soroll s’han reduït un 40% -representen un 6% del consum total-, mentre que les vendes de lots preparats han crescut un 60%. La resta d’ingressos provenen d’articles infantils i lluminosos.
Per altra banda, el sector ha celebrat que el Sant Joan d’enguany s’hagi saldat amb un 40% menys d’incidents respecte a l’any anterior. Segons el propietari de l’empresa La Traca i portaveu del sector, Jordi Brau, “la societat és cada cop més conscient d’extremar precaucions i fer bon ús dels articles pirotècnics”. “Valorem molt positivament la contribució i implicació de totes les institucions públiques per una revetlla segura, que ha donat viabilitat al sector“, ha afegit.
El comunicat publicat aquest dijous està signat per l’Associació de Comerciants de Focs Artificials d’Espanya (ACFAE), l’Associació de Fabricants i Majoristes de Catalunya de Focs d’Artifici (AFIMAC) i l’Associació de Venedors de Pirotècnia en caseta de Barcelona (AVPBCN).