L’empresa Balfegó posa en marxa aquest dissabte la vuitena temporada de l’activitat Tuna Tour: un bany a alta mar amb centenars de tonyines roges de més de dos metres de longitud i 200 quilograms de pes, i ho fa després de generar un entorn segur davant la COVID-19 per a cada un dels visitants i tot el seu personal laboral, tant a l’oficina d’atenció al públic del port com al catamarà, que ha reduït el seu aforament un 50% de moment, a l’espera dels canvis que es vagin produint en la “nova normalitat”.
Les mesures anti-Covid es fan presents des que es posa el peu a l’oficina del port, equipada amb catifes desinfectants. Aquí ja és obligatori l’ús de mascareta -a partir de 6 anys- i del dispensador de gel hidroalcohòlic, i és on es controlarà la temperatura dels viatgers. L’empresa ha actualitzat els seus protocols de neteja i ha incorporat sistemes de desinfecció específics enfront del virus, a més d’impartir formació a tot l’equip del Tuna Tour.
Així mateix, es regula l’embarcament al catamarà, equipat amb catifa desinfectant a l’entrada i dispensadors de gel distribuïts per tot el seu espai, i es controla la distància de seguretat entre els passatgers durant el viatge a les piscines de Balfegó – situades a dues milles i mitja de la costa, davant de l’Ametlla de Mar – i la degustació gastronòmica.
De cara al bany amb les tonyines, s’han marcat itineraris i s’han instal·lat boies a les piscines per delimitar còmodament la distància entre els banyistes per tal que puguin gaudir de l’experiència amb la confiança d’estar en un entorn segur.
L’experiència TunaTour inclou un viatge en catamarà de 18 metres d’eslora, projecció d’audiovisuals i locucions explicatives en cinc idiomes, bany i degustació de la preuada tonyina roja Balfegó. Entre les novetats d’aquesta temporada, els viatgers disposaran de wifi gratuït al catamarà per facilitar la connectivitat amb les seves xarxes socials i poder compartir la seva experiència en directe.
Aquesta iniciativa turística de Balfegó té com a objectiu donar més visibilitat al seu model empresarial de pesca sostenible i millorar el coneixement d’aquesta espècie marina, la seva gestió, consum i comercialització, donant la possibilitat de conèixer de primera mà el procés d’alimentació, control i cura de la tonyina roja.
En els últims quinze anys Balfegó ha transformat la pesca i comercialització de la tonyina roja amb la finalitat de conservar i ajudar a millorar l’estoc d’aquesta espècie, al mateix temps que desenvolupava una indústria sostenible econòmicament i molt lligada a el desenvolupament social i econòmic de la població de l’Ametlla de Mar. Actualment la pesca i aqüicultura de la tonyina roja en aquesta zona és un referent internacional pel que fa a sostenibilitat i genera al voltant de 200 llocs de treballs directes i altres tants de caràcter indirectes.