La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) ha posat en marxa la campanya “ProducteCoop: directe a casa!” coincidint amb la Diada de Sant Jordi. Aquesta iniciativa, que sorgeix com a resposta a la situació de confinament actual, té l’objectiu de facilitar, al consumidor, informació agrupada sobre les cooperatives que fan venda a domicili.
Ramon Sarroca, president de la FCAC, explica que “en començar la crisi sanitària de la covid-19, les cooperatives agràries catalanes ens vam comprometre a garantir el subministrament d’aliments a la població, i així ho estem fent. El sector hem pres totes les mesures de protecció i no ens hem aturat, en algunes ocasions fins i tot hem duplicat i triplicat torns per garantir la seguretat dels nostres socis i treballadors. Ara volem fer un pas endavant, informant el consumidor de com ens pot contactar perquè li portem el producte a casa”.
La primera acció de la campanya “ProducteCoop: directe a casa!” ha estat habilitar un espai específic a la web de la Federació on es recullen, de forma agrupada, totes les cooperatives agràries que fan venda a domicili i que, durant aquest període de confinament, els consumidors poden contactar o bé mitjançant una pàgina web o bé per correu electrònic, telèfon o whastapp.
Fins al moment, la web CooperativesAgraries.cat ja recull la informació de 50 cooperatives agràries distribuïdes arreu del territori: 29 de les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre, 10 de les terres de Ponent, 4 de l’àrea de Barcelona i 2 de Girona.
Es tracta d’un espai viu que detalla els productes que es poden comprar a cada cooperativa: des d’oli d’oliva i olives a vi, cava, vermuts, vinagre, fruita seca, arròs, embotits, verdura, fruita, almívars i sucs de préssec, derivats làctics o, fins i tot, productes cosmètics elaborats a base d’oli d’oliva. Es tracta, en definitiva, dels productes de producció pròpia o artesans de la zona que habitualment es poden trobar a les gairebé 150 agrobotigues que les cooperatives tenen obertes al territori. En tots els casos, s’indica l’àmbit de distribució de cada cooperativa.
L’objectiu de la FCAC és incorporar aquesta informació al Mapa Cooperatiu de la mateixa pàgina web, que conté informació d’interès de totes les cooperatives sòcies, perquè els consumidors puguin fer cerques per tipologia de producte i zones geogràfiques, entre d’altres criteris.