A les Terres de l’Ebre els beneficiaris d’aquests ajuts seran els municipis de Deltebre, Paüls, Xerta, Móra la Nova, Palma d’Ebre, Rasquera, Vinebre, Corbera d’Ebre, Gandesa i Pinell de Brai
La resta d’ens locals són de les comarques de Lleida (39), amb 948.800 euros; seguits dels de Girona (14), amb 196.000 euros i de Barcelona (8), amb 60.400 euros. En total els ajuts permetran gestionar més de 168.000 metres cúbics d’àrids reciclats, la majoria destinats a la millora de camins.
Els àrids reciclats són el resultat del tractament del material inorgànic que prèviament s’ha usat en la construcció, provinent d’un gestor autoritzat. La seva reutilització compleix els principis de l’economia circular, ja que evita noves extraccions, amb l’estalvi i els beneficis ambientals que comporta.
El 40% dels residus, reaprofitats
Catalunya compta amb 59 plantes que fabriquen àrids reciclats; 23 que fan triatge dels materials dels residus de la construcció; sis plantes de transvasament, i una xarxa de 52 dipòsits controlats per a aquests residus.
Actualment es valoritza el 40% dels residus procedents de la construcció, percentatge que representa 1,1 milions de tones dels 2,7 milions de tones generades. Es preveu que l’any 2020 el mercat dels àrids reciclats s’haurà desenvolupat prou com perquè tota la seva producció sigui absorbida en diferents aplicacions.

