L’alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, ha explicat que “l’equip de govern ha volgut posar en marxa aquest servei cent per cent gratuït pels veïns perquè puguin conèixer de primera mà lo que paguen a les factures de llum i gas”. Segons Jardí, tots els dimarts un assessor de la consultoria energètica Siner Aegyer “atendrà les consultes de les persones que ho desitgin per explicar-los la complicada factura energètica de la llum i els gas i puguin pagar únicament el que és just, amb transparència, informació i claredat”. L’alcalde tivissà ha fet una crida als veïns i veïnes perquè facin servir el servei “on trobaran, entre altres, assessorament sobre la potència contractada, sobre tarifes no recomanables i, si cal, canvis de companyia”.
El regidor de Servei al Territori, Joaquim Roset, ha explicat que el serveix sorgeix a partir de l’augment de la despesa energètica de moltes llars “que agreuja la situació econòmica de moltes famílies i empreses”. Segons Roset, el servei servirà “perquè, amb un assessorament totalment personalitzat, puguem saber què estem pagant, i també resoldre els dubtes que genera la factura de llum i gas”. A més, el regidor ha afegit que el servei també oferirà “la possibilitat d’ajudar a tramitar reclamacions i per indicar als usuaris com pagar menys”.
L’Ajuntament de Tivissa ha posat en funcionament aquest servei per una durada d’un any prorrogable i l’horari d’atenció serà els dimarts, de