Segons va explicar l’alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, el passat divendres, i durant més de dues hores i mitja, la població va patir un nou tall de subministrament elèctric “que va afectar els veïns i veïnes, el comerç local, i, entre altres, els serveis que s’ofereixen al centre de dia i la llar de jubilats”. Jardí denunciar l’actitud d’Endesa vers la situació “ja n’hi ha prou i estem tips i farts perquè els senyors d’Endesa, una vegada més, no s’han dignat a donar la cara, ni ens han trucat per donar-nos explicacions i, com sempre, amaguen el cap sota l’ala”, va afegir.
Cal recordar que aquest nou tall de subministrament elèctric s’afegeix al patit per la població de Tivissa el passat mes de juliol. En aquella ocasió, l’Ajuntament de Tivissa va presentar una queixa formal davant el Síndic de Greuges de Catalunya i davant les administracions superiors. En aquest sentit, el Síndic de Greuges de Catalunya va obrir una actuació d’ofici per investigar el tall de subministrament elèctric que va tenir lloc a Tivissa i altres municipis de la comarca de la Ribera d’Ebre.
Des del consistori assenyalen que “el servei d’Endesa és un autèntic desastre. Ja no ens valen les seves excuses perquè massa vegades s’ha demostrat que no són veritat”. Remarquen també que en lloc de tindre un bon servei elèctric a la comarca, on a més es troba la central nuclear, es produeix tot el contrari “a l’indret on Endesa fa un gran negoci patim un dèficit endèmic de la xarxa elèctrica. I si tenir instal·lacions nuclears ens ha de privar d’avantatges com pertànyer a la reserva de la Biosfera, si no ajuden a les nostres entitats, si giren l’esquena a les administracions municipals, si es neguen a pagar impostos, si contracten mà d’obra que no és de la comarca… de què ens serveix tenir-los aquí?”. “La seva responsabilitat social corporativa és inexistent al nostre poble i a gran part de la comarca perquè ens imposen permanentment una dictadura energètica “va concloure l’alcalde Tivissà. Per aquest motiu, els serveis jurídics de l’Ajuntament de Tivissa estudien com emprendre accions contra Endesa per incompliment de serveis.
D’altra banda, Endesa assegura que la qualitat del subministrament elèctric a Tivissa és “excel·lent” i que treballen contínuament perquè la qualitat del servei sigui “altíssima”. En declaracions a l’ACN, fonts de la companyia han afegit que no consta als seus registres cap problema persistent que generi talls reiterats a la zona de Tivissa. Respecte a la incidència de divendres, l’elèctrica ha justificat la durada del tall perquè es va produir enmig d’una gran tempesta amb gran component elèctric, així com la del mes d’agost en la qual va ser necessària una inspecció física del lloc de l’avaria abans de tornar a connectar el servei, perquè hi havia perill d’incendi a la zona.