La política dels organitzadors no planteja pagar res a cap propietari privat i, davant el desacord, s’ha optat per suprimir aquest tram de la competició, que es va incorporar l’any passat i que va tindre molt bona acollida entre els aficionats al motor.
Per on sí que passarà el ral·li un any més serà per la Terra Alta, amb tres trams entre Bot, Caseres i Gandesa que es disputaran el 14 d’octubre, divendres. El mateix dia tindran lloc dos reagrupaments, a Gandesa i Ascó, on els aficionats podran veure de prop com treballen les escuderies i els equips durant la competició.
L’alcalde de Móra d’Ebre, Joan Piñol, ha lamentat en declaracions a Ràdio Móra d’Ebre “el desacord” amb els propietaris “davant un esdeveniment esportiu de primera línia, que situava Ascó i Móra d’Ebre al món”.
Per on tampoc passarà el ral·li enguany serà per la comarca del Priorat després que el consell d’alcaldes de la localitat demanés a l’organització que no tornés a incloure cap tram per les localitats prioratines. Segons els alcaldes, el ral·li no suposava grans ingressos pels hostalers de la comarca i xocava frontalment amb el model turístic del Priorat, que vol posar en valor el paisatge fugint d’esdeveniments massius. A més, la prova feia que s’haguessen de tallar algunes de les carreteres d’accés a diversos municipis, que veien com durant hores no es podia entrar ni sortir de la població.