Aquesta és la segona reunió d’aquest tipus, paral·lelament a les bilaterals, que la Plataforma Trens Dignes desenvolupa a la seu del Síndic a Barcelona. La primera, al novembre, va servir per fer un llistat de demandes de les diverses plataformes socials. Ara, s’han debatut els motius i les possibles solucions i ja amb la presència dels responsables que administren i gestionen el servei, com la Generalitat i Renfe. Adif també hi estava convidada però no va assistir. Segons ha fet públic la plataforma ciutadana, la Generalitat i Renfe han exposat que el principal problema de les línies R15 i R16, que travessa les Terres de l’Ebre, és la saturació de la xarxa, que provoca retards i impedix l’ampliació de freqüències. També han recordat que aquest fet no se solucionarà fins que no estiga acabada la doble via entre Vandellòs i Tarragona, obra que depén del Ministeri de Foment i d’Adif, absent a la reunió. Segons l’administració, la posada en marxa d’aquesta nova infraestructura -que no es preveu que entra en funcionament fins el 2017- permetrà descongestionar la línia actual, desviant alguns combois de llarg recorregut i de Mitja Distància (MD) per l’estació del Camp de Tarragona, i crear noves freqüències en les franges més marcades que des de sempre ha reivindicat Trens Dignes: al matí a la R15 i a última hora de la tarda a la R16.
Tenint en compte la nombrosa assistència de col·lectius a la reunió, la plataforma ha aprofitat aquest dimarts els torns de paraula per insistir en els punts més destacats de la lluita: l’ampliació de les freqüències, la millora de la puntualitat i la seguretat, el Sistema d’Integració Tarifària, SIT -des de la Generalitat es parla ja de la T-Mobilitat quan a les Terres de l’Ebre encara no ha arribat la SIT i només és diposa d’una T10-120, per a autobús- i la renovació dels combois -calen més 449 enlloc de 447 remodelades, que per molt que es remodelen estan pensats per a trajectes de rodalies-. Finalment, des de l’administració s’ha recalcat que la desaparició d’algunes freqüències al web, com va denunciar Trens Dignes fa uns dies, és, efectivament, una errada del sistema informàtic de Renfe, que està en vies de solució i que en cap cas respon a la voluntat de suprimir o variar cap dels serveis existents avui en dia. En aquest context, la reunió també ha servit per establir un contacte una mica més directe entre els usuaris i l’administració, més enllà de solucions immediates.