Es tracta, doncs, d’un llibre en el qual es fa notar la vinculació del Vergés amb el món de la fotografia, tant des del punt de vista científic, però també creatiu. “Vergés es va interessar pel vessant científic de la fotografia: els aparells, el revelatge, les òptiques. Però a més -i aquesta és la principal diferència amb els seus coetanis- és el seu interès, també, pels elemenst artístics”, explica Albert Curto, director de l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre i coordinació de la col·lecció. El fons fotogràfic va arribar als anys seixanta del segle passat a l’Arxiu Comarcal ordenat sense cap criteri d’organització arxivística. Per això, ha calgut un treball rigorós de recerca per localitzar i datar la major part d’instantànies. “A l’època hi havia molt pocs fotògrafs curosos amb el registre de les imatges que feien. Això implica un treball de recerca paral·lel”, comenta Curto. Aquest és el tercer volum de la col·lecció ‘Finestres del passat’ impulsada des de l’arxiu Comarcal del Baix Ebre i coordinada pels historiadors Albert Curto i Laura Tienda. Fins ara, la col·lecció també havia dedicat atenció a les fotografies del Delta de l’Ebre de l’enginyer suís KarlStefan, i a les imatges de postguerra del tortosí José Daufí.