Segons publica el Setmanari L’Ebre, la publicació ha dut a terme un càlcul aproximat, avalat per experts en la metodologia, però no confirmat ni desmentit per part de cap administració ni empresa privada, que dóna com a resultat que el preu de l’alliberament, avançant tres anys la finalització de la concessió, és a dir, traient peatges a partir de l’1 de gener del 2017, seria d’uns 160 milions d’euros, aproximadament el 45% del que costaria construir el tram ebrenc de l’autovia A-7, que, segons va dir la ministra Pastor en seu parlamentària, costaria uns 356 milions d’euros. Així es despren de les dades que, en funció de la mitjana de vehicles diaris, vora 15.000 segons el ministeri de Foment, i de la recaptació que aquests suposen.
És la dada amb la qual L’Ebre avança la mobilització d’aquest dissabte per exigir la gratuïtat de l’AP-7. Amb diversos talls de carretera, al Vendrell, el Perelló i les Cases d’Alcanar, els moviments veïnals i els alcaldes volen que la jornada siga un punt d’inflexió per reobrir la negociació amb el ministeri de Foment. Val a dir que, des d’abans de les eleccions generals els implicats en la lluita al territori poc han pogut avançar davant la manca d’un interlocutor vàlid a Madrid. El tall vol ser massiu i molt sonat, atés que s’ha plantejat durant l’operació sortida de Setmana Santa. A banda, la protesta anirà acompanyada de marxes lentes de camions tant per la nacional com per l’autopista.
*Més informació al Setmanari L’Ebre.
https://www.youtube.com/watch?v=nUPJhAoz1gs&feature=youtu.be