L’ampostí Jordi Tomàs va sentenciar el passat dissabte el títol de campió de Catalunya. Tomàs s’assegura el seu sisè títol català, a falta d’una regata. Dissabte 24 de setembre es disputarà la setena i última prova del circuit, a la població de l’Ampolla (Baix Ebre).
El nou Partit Demòcrata Català (PDC) ha obert el període per inscriure candidatures per renovar els càrrecs del partit. Segons ha pogut saber Canal Terres de l’Ebre, la renovació a nivell territorial i comarcal serà profunda, i cap de les actuals cares repetirà.
El sector turístic de les Terres de l’Ebre es mostra contundent i assegura que la principal barrera per potenciar el sector són les infraestructures. Consideren un fre al desenvolupament la nacional 340 al seu pas per l’Ebre i el deficitari servei ferroviari actual.
Del 18 de setembre al 12 d’octubre se celebren a Sant Carles de la Ràpita les terceres Jornades Gastronòmiques del Pop i l’Arròs, organitzades pel Col•lectiu de Cuina La Ràpita-Delta de l’Ebre amb el suport de la Regidoria de Turisme.
La població de l’Ametlla de Mar va acollir aquest dimarts al migdia la visita de les vint-i-cinc candidates a Miss Espanya. Les joves representants de cada comunitat van poder gaudir de l’experiència que ofereix el grup Balfegó a través de la seua empresa turística Tuna Tour, banyant-se amb els atuns rojos de més de 200 quilos.
Arriba la quarta edició d’Ebre Beer, la mostra artesana de cerveses artesanes que entre les onze del matí i les dos de la matinada es donarà cita al barri de Ferreries de Tortosa. Fruit de l’èxit obtingut en la passada edició, la fira amplia aquest any el seu espai i creix també en número de participants. Seran setze productors i més de 50 tipus de cervesa per a degustar.
L’handbol Amposta juvenil és nou equip de lliga catalana. Ho ha aconseguit després de la promoció a tres partits disputada aquest passat cap de setmana i després d’imposar-se al Vilamajor divendres per 16-26 i diumenge superant en el partit decisiu al Cerdanyola per 17 a 27. Així l’Amposta acompanya al Sant Quirze, a la màxima categoria de l’handbol català.
La calamarsada del cap de setmana passat ha afectat 910 hectàrees de vinya i uns 3 milions de quilos de raïm, en els municipìs de Batea i Caseres, ala comarca de la Terra Alta. D’aquestes hectàrees, un 20% del fruit s’ha perdut pràcticament en la seva totalitat i la resta de superfície, parcialment.
Aquest dissabte 16 de setembre, Garcia, a la Ribera d’Ebre, serà l’escenari de la sèptima edició de la festa de la jota de la Ribera d’Ebre. Pel municipi hi passaran les diferents maneres per ballar aquesta dansa tradicional del territori, amb un programa que inclou alguna novetat, com la introducció de la música de pandero. Des què va arrancar la festa de la jota, la majoria dels pobles ha recuperat la seua manera autòctona de ballar-la.
Des d’aquesta setmana que els usuaris de l’R16, la línia de trens que uniex Barcelona i Tortosa, ja poden demanar la devolució exprés del bitllet a partir dels set minuts de retard, quan abans eren de quinze. Això que hauria de ser una bona notícia, per a molts dels usuaris només ho és a mitges.
L’artista tortosí mostrarà la seva darrera col·lecció al Taller d’Art Cinta Dalmau de Tortosa fins al 8 d’octubre.
Des d’aquest dilluns el nou bus llançadora que connecta la perifèria de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta ja ha començat a funcionar. El servei es complementarà amb la Línia 2.
Els grups municipals de Movem i el PSC han marxat del ple de l’Ajuntament de Tortosa pocs minuts després d’haver començat en protesta per l’aprovació de la nova modificació del Reglament Ordinari Municipal impulsat per l’equip de govern.
