Lluny de solucionar-se, continua la polèmica pels fons de cohesió de la Unió Europea per al finançament dels projectes anomenats Leader. Fa uns dies, l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, municipi que enguany ha quedat al marge de les subvencions, va parlar de favoritisme polític i va deixar intuir una pugna encoberta entre els ajuntaments del Partit Demòcrata i Esquerra Republicana.
El president del BEMO, Ferran Cid, ha destacat que «la transparència és total i tenim plena confiança en la comissió tècnica, que és la mateixa des de fa vint anys, i per tant, són els mateixos tècnics que hi havia quan ell (Lluís Soler) era president del Consell Comarcal del Baix Ebre. No hem canviat res, sinó que hem fet una continuïtat».
Des del BEMO lamenten que no hi hagi suficients subvencions per cobrir tots els projectes que es presenten, però neguen rotundament cap tipus de manipulació i favoritisme. El gerent del BEMO, Rubén Alegria, «La transparència és total. És un procés de concurrènciacompetitiva i malauradament no tenim tots els recursos que voldríem, tant de bo no fos així, però s’acaben valorant i en funció d’aquestes valoracions s’atorga més o menys valoració».
Deltebre no ha assistit a aquesta assemblea
El govern de l’Ajuntament de Deltebre ha decidit no participar en l’assemblea extraordinària del Consorci per al Desenvolupament del Baix Ebre i Montsià (BEMO) fins que no disposi de la contestació del recurs d’alçada que l’equip de govern va presentar a la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, el passat 9 de desembre, en motiu de la denegació de la subvenció del projecte «Rehabilitació antic edifici de la germandat de Jesús i Maria per a usos de foment de l’activitat social i econòmica».
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha traslladat una carta al president del BEMO, Ferran Cid, per tal de detallar els motius de la no assistència de l’Ajuntament de Deltebre. En aquesta, l’alcalde manifesta que «ens hagués agradat que la bona entesa institucional que ha d’existir entre administracions hagués produït una trobada formal i distesa per part de la presidència del consorci per aclarir i motivar els fets». Soler ha afegit que «malauradament això no ha estat així i entenem que s’ha fet prevaldre el context polític a la cordialitat institucional».
En el transcurs de la carta, l’alcalde ha detallat que «tot i compartir que aquests ajuts han de promoure el sector privat, no compartim la manca de motivació de la denegació del projecte de Deltebre quan aquest complia en gran part dels requeriments de la subvenció». A més, Soler ha tornat a reiterar «la casualitat que s’adjudiquin els projectes que comparteixen una mateixa correlació política entre els ajuntaments, el consorci i el departament de la Generalitat corresponent».

