Montse Castellà, portaveu de Trens Dignes, ha apuntat que és molt necessari que s’implanti enguany i així oferir un millor servei als usuaris. “El que reclamem és que les Terres de l’Ebre, com marca la llei, també es cree perquè permet millors tarifes, més freqüències, millors combinacions dels trens i dels trens amb els autobusos. Així hi haurà una comunicació troncal a base de ferrocarril i capil·lar a base d’autobusos”. Castellà també ha destacat que amb aquesta coordinació els usuaris tindran a l’abast més informació d’horaris i combinacions perquè “ara no saps quan surt el tren o quan val el tren llançadora. Tot això, l’usuari ho hauria de tindre al seu abast i que la gent espugue moure per les Terres de l’Ebre, utilitzant el menys possible el vehicle propi. D’aquesta forma també es podran descongestionar les carreteres i nacionals que prou mal les tenim”.
La resolució parlamentària que insta a la creació de l’ATM, va estar impulsada per Catalunya sí Que es Pot i exigeix “de manera immediata” la seua posada en marxa, com més aviat millor. Les entitats de defensa del transport públic han destacat “l’ampli consens” aconseguit entre els diferents grups parlamentaris i afegeixen que “igualment important ens sembla que qualsevol decisió o revisió en matèria de mobilitat hagi de comptar amb la participació activa dels agents socials”, han recordat en un comunicat conjunt, aquest dilluns.
L’associació per la Promoció del Transport Públic, la plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat i la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre i Priorat, també han explicat que, en poques setmanes, presentaran el document tècnic “de propostes de millora” que estan redactant a partir dels punts del manifest que es va llegir en la protesta de Vila-seca, el passat 10 d’octubre.