En el conjunt del país, l’any 2015 es van recollir més de 4 milions de quilos en una edició que va comptar amb més de 25.000 voluntaris. A les Terres de l’Ebre s’hi van implicar 1.100 voluntaris per recollir 80.000 quilos.
El coordinador del Banc dels Aliments a les Terres de l’Ebre, Josep Maria Manresa, va ser l’impulsor de la delegació ebrenca, ja que assegura que fa més de dos anys se’n va adonar que “no existia cap magatzem que pugués distribuir aliments a la gent del territori, el més proper era el de Reus”. Llavors les entitats socials es veien obligades a llogar vehicles per transportar els aliments fins a les Terres de l’Ebre, però amb el magatzem ara estan més organitzats i poden arribar més fàcilment a la gent necessitada.
A les Terres de l’Ebre ja ho tenen tot a punt per al Gran Recapte i ara només esperen aconseguir més quilos que l’any passat i augmentar així les reserves per després distribuir a les entitats i associacions que ajuden a les persones que es troben en una situació de risc.