A l’R16 els horaris incorporen 177 minuts de retard en 20 freqüències (8 més que l’agost), 9 minuts de retard de mitjana per tren. A l’R15 se n’incorporen 150 en 12 freqüències, 12,5 minuts de mitjana per viatge. “En total, les dos línies de les Terres de l’Ebre, l’R15 i l’R16 juntes, sumaran des d’ara 327 minuts al dia de retards cronificats, o el que és el mateix: 5 h 45 min al dia de temps robat als usuaris, i això sense que hi haja cap avaria ni incidència”, denuncien des de la Plataforma.
D’altra banda, la Plataforma Trens Dignes ha manifestat que l’aturada de l’Euromed a l’Aldea “és un èxit del territori i de la ciutadania en particular”, ja que millora les freqüències, el temps de trajecte i la confortabilitat i fiabilitat del trajecte Barcelona – L’Aldea/Amposta/Tortosa. Però titllen “d’incomprensible que el servei s’hagi posat en marxa sense tindre totes les variables previstes” perquè no es pot comprar un bitllet bonificat per anar de l’Aldea a Tarragona ni comprar un bitllet normal per anar de l’Aldea a València. “Els ciutadans que vulguin viatjar fins a Tarragona, hauran d’adquirir un bitllet a Barcelona a 12 € (el regional en costa 7 €), baixar a Tarragona i pagar per una part de trajecte que no hauran fet”, apunten.