En el decurs de la reunió, els responsables de la Policia de la Generalitat van exposar els criteris tècnics i de racionalització del servei que avalen la proposta de reducció progressiva de les dotacions de Mossos de Trànsit de la comissaria morenca i la progressiva assumpció d’aquest servei des de la comissaria de Tortosa.
Per la seua part, l’alcalde de Móra d’Ebre, Joan Piñol, va expressar la seua preocupació als responsables policials per aquesta proposta i els va exposar els “criteris polítics pels quals estem en contra de la iniciativa de la Generalitat i de qualsevol eventual disminució d’efectius policials a Móra d’Ebre”. Entre aquests “criteris polítics” Pinyol esmenta la necessitat d’una cobertura del servei ràpida i eficaç en casos d’accidentalitat, proves d’alcoholèmia o d’emergència a Móra d’Ebre i als pobles de la rodalia, un servei que “sempre es prestarà més ràpidament des de Móra que des de Tortosa”.
Piñol va assegurar estar preocupat pels plantejaments dels responsables dels Mossos i va recordar que la Ribera d’Ebre acull dos centrals nuclears i diversos plans de protecció civil que fan aconsellable el manteniment i, si cal, el reforç de les dotacions policials existents al territori. Fruit del debat de criteris tècnics i polítics “hem arribat a la conclusió que cal arribar a una entesa, a una solució que respecti els diferents plantejaments i que garanteixi la prestació del servei tenint present les necessitats de la gent del territori i no atenent només al que diuen les estadístiques”, va explicar l’alcalde.