Segons el comunicat de Defensa, Villarroya ha presentat la dimissió a la ministra Margarita Robles en una carta on assegura que considera «encertades» les decisions preses recentment però que «estan deteriorant la imatge pública» de les forces armades i «posant en dubte l’honradesa del propi general Villarroya».
El comunicat indica que la dimissió s’ha presentat «amb l’objectiu de no perjudicar aquesta imatge, i amb la consciència tranquil·la». De fet, el Jemad defensa que els comandaments mai ha volgut «aprofitar-se de privilegis no justificables» i que sempre ha actuat «d’acord als protocols establerts i amb l’única finalitat de preservar la integritat, continuïtat i eficàcia de la cadena operativa de les forces armades».

