Més de 500 persones es va reunir ahir al vespre a la plaça de l’Església d’Amposta per participar en el sopar commemoratiu organitzat amb motiu del 250 aniversari de la construcció de l’església de l’Assumpció. L’acte va omplir de taules i cadires l’espai públic, creant una estampa emotiva al cor del nucli antic de la localitat.
Durant el sopar, els assistents van gaudir de dues actuacions que van posar el punt festiu i tradicional a la vetllada. La cola castellera dels Xicuelos del Delta va delectar el públic amb un castell humà, mentre que els diables de Lo Minotaure van fer una actuació de foc que va encendre l’ambient de la plaça.
El sopar, celebrat a l’aire lliure i il·luminat per una gran llàntia ornamental suspesa al centre de la plaça, va reunir veïns i veïnes de totes les edats en una vetllada de germanor per homenatjar el patrimoni arquitectònic i cultural que representa l’església de l’Assumpció per a la ciutat d’Amposta i per a tota la comarca del Montsià.
Diumenge: Missa solemne amb el bisbe i entrada castellera a l’església
Els actes del 250 aniversari continuaran aquest diumenge amb una missa solemne presidida pel bisbe, que tindrà lloc a les 12 hores a l’interior del temple. La celebració comptarà amb la participació de la Coral de la Lira, que posarà la nota musical a l’ofici religiós.
Com a moment especial previ a l’inici de la missa, els Xicuelos del Delta faran una entrada a l’església en processó i executaran un pilar a l’interior del temple, un gest simbòlic i emotiu que unirà la tradició castellera amb la commemoració religiosa del 250 aniversari.

