La diputada de Junts, Irene Negre, ha presentat a la Comissió d’Educació del Parlament una proposta de resolució per impulsar la formació de nous maquinistes al Museu del Ferrocarril de Móra la Nova. Negre ha assegurat que aquesta iniciativa “prepara el país per assumir el traspàs integral de Rodalies”. De fet, el Departament d’Educació i el Departament de Territori van signar el febrer de l’any passat un acord per impulsar els ensenyaments ferroviaris amb nous cursos especialitzats de Formació Professional arreu del país en el període 2025-2028. Dins d’aquest paquet es va citar explícitament el creixement de l’oferta tant a Móra d’Ebre com a Móra la Nova, encara que no es van fixar dates.
La proposta de Junts pretén fer front a l’actual manca de professionals ferroviaris, especialment de personal qualificat, com ara maquinistes i tècnics. La diputada ha explicat que la mesura pretén “generar oportunitats laborals amb una formació arrelada al territori”.
A la vegada, Negre ha destacat que la creació de llocs de treball qualificats contribuiria també a “dinamitzar la comarca de la Ribera d’Ebre i impulsar la seva reindustrialització”. La diputada de Junts ha defensat aquesta mesura davant els arguments que Catalunya no té prou maquinistes per assumir el servei de Rodalies ni capacitat per formar-los.
Negre ha posat en valor la tasca del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova, tant pel que fa a la rehabilitació de trens com per la seva dimensió turística i museística. Així mateix, la diputada ha denunciat la situació actual de l’equipament i ha assegurat que la seva tasca “cada vegada és més complicada per la manca de finançament”.

