L’Ajuntament de Tortosa activarà la Taula de Comerç, amb l’objectiu de consensuar el conjunt d’accions per dinamitzar el comerç de proximitat. S’hi convocarà els agents del comerç local, com ara les associacions de comerciants, la federació Tortosa Més, l’Agrupació de Venedors del Mercat o l’associació de restauració Platigot. “Volem recollir idees i propostes per dinamitzar el comerç de proximitat, que és aquell que ofereix una atenció personalitzada als clients i una major confiança a la ciutadania”, ha explicat l’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, qui avui s’ha reunit amb les presidentes de Tortosa Més i de Platigot, Maria José Ferré i Joana Merchán, acompanyada per la regidora de Comerç, Sònia Rupérez.
A banda de les accions que es consensuaran en el marc de la Taula de Comerç, l’ajuntament ja té previst redactar un pla especial d’usos i activitats, un document que regularà els usos comercials i econòmics a la Ciutat Històrica en el marc del Pla de Barris de la Generalitat. En este sentit, s’identificaran les zones prioritàries per a la implantació de nous establiments i també per protegir el comerç tradicional, amb l’objectiu de garantir la diversificació i la convivència d’usos, així com per prevenir la saturació o la desertificació comercial.
Altres accions que es poden dur a terme són un estudi i inventari dels locals buits i edificacions comercials, i l’organització d’accions de dinamització d’urbanisme comercial, per coordinar les polítiques d’urbanisme i de comerç. En este sentit, es vol potenciar la reactivació d’espais comercials buits amb criteris urbanístics de millora i coherència d’usos, i contribuir a la regeneració del teixit urbà i econòmic del centre històric.
De la mateixa manera, la Taula de Comerç podrà tenir en compte les conclusions de l’informe sobre el comerç de Tortosa que ara fa un any va presentar la Càtedra d’Economia Local i Regional (CELiR) de la Universitat Rovira i Virgili.

