Aquest dijous 20 de novembre s’inicia la col·laboració, establerta per conveni, entre l’Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) amb el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre per a la prestació de serveis d’atenció i informació a la ciutadania, extensible tant als riberencs com als habitants de la Terra Alta i el Priorat. D’aquesta manera, un funcionari es desplaçarà amb periodicitat quinzenal a la seu del consell comarcal (plaça Sant Roc, 2, Móra d’Ebre) per a exercir les funcions d’atenció a la ciutadania en horari de 9 a 14:30 hores. L’assistència als ciutadans es farà amb cita prèvia concertada, gestionada pel consell comarcal, a través del seu telèfon d’atenció al públic: 977 40 18 51.
L’administració comarcal ha cedit un despatx en la planta baixa per a poder atendre el públic, mentre que l’INSS aporta els seus propis equips informàtics. Aquest servei complementa els que es duen a terme de manera digital en les matèries pròpies de l’àmbit de les seves competències. La Seguretat Social va tancar l’oficina d’atenció i informació que tenia a Móra d’Ebre durant la pandèmia, i no la va reobrir. Donava servei als veïns de la Ribera d’Ebre, Terra Alta i Priorat.
La subdelegada del Govern a Tarragona, Elisabet Romero, ha fet valdre per mitj¡a d’una nota de premsa aquest conveni que permet realitzar presencialment l’atenció al públic i agraeix tant a l’INSS com al Consell Comarcal “el seu treball i predisposició per a arribar a acords en benefici de la ciutadania”.
Un servei reivindicat per tres comarques: Ribera d’Ebre, Terra Alta i Priorat
Des del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre es destaca que aquest acord és fruit de la insistència i el treball conjunt dels consells comarcals afectats, que sempre han defensat la necessitat de mantenir aquest servei bàsic al territori. Francesc Barbero, president del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, ha celebrat l’acord: “Malgrat que no hem aconseguit reobrir l’oficina històrica, finalment s’ha reconegut la importància de garantir atenció presencial”. Barbero afegeix que des del Consell s’ha optat per “cedir aquests nous boxs que hem construït al vestíbul per tal que els nostres veïns evitin desplaçaments en la mesura del possible”.
Finalment, el conveni subscrit inclou la creació d’una comissió de seguiment, que s’encarregarà de valorar periòdicament el funcionament del servei i estudiar possibles millores de cara al futur per continuar apropant l’administració a la ciutadania.

