Mireia Trepat, una de les cofundadores de Freshly Cosmetics juntament amb els també enginyers químics Miquel Antolín i Joan Miralles l’abril del 2015, va anunciar aquest inici d’any a través d’un missatge a la xarxa Linkedin la seva decisió de deixar el càrrec de co-CEO de l’empresa de cosmètica natural. Aquesta funció serà ara assumida únicament per Antolín, després que Miralles ja s’hagués desvinculat de la companyia. “Avui tanco un capítol important per obrir una nova etapa en la meva vida”, explicava Trepat. “No és un adeu -afegia-, sinó una transició a un nou mode de contribuir a aquest projecte que tant m’ha aportat. Continuaré donant suport al creixement de Freshly des d’un rol diferent, però amb el mateix compromís de sempre. Seguiré involucrada com a sòcia i advisor (assessora), però sense estar en el dia a dia”.
El missatge de Trepat no revela quins son els nous camins professionals que vol engegar, però sí que deixa clar el seu agraïment “a tots els que heu estat part d’aquesta aventura, GRÀCIES. Especialment a les persones que han cregut i fet possible Freshly”.
Miquel Antolín i el nou pla estratègic 2025-2029
“Gràcies per aquest meravellós camí junts”, responia Antolín per mitjà de les seves xarxes socials, donant per iniciat “un nou capítol” en la història de Freshly Cosmetics. “Amb la incorporació de Mireia al comitè assessor, reforcem la nostra estratègia a llarg termini per a convertir-nos en un referent global del sector cosmètic. Aquest pas marca l’inici d’una era plena d’innovació, ambició i propòsit”.
Antolín aprofitava per marcar línies de futur. I en aquest sentit afirmava que “en els últims mesos hem treballat intensament en un nou pla estratègic 2025-2029 que redefineix la nostra ambició. Volem ser molt més del que ja som. Continuar amb l’essència que ens va fer brillar en 2016 i aprofitar les noves oportunitats d’un mercat que exigeix solucions reals, efectives i naturals”.
Freshly és, continuant el relat obert per Antolín, “l’alternativa natural per a pells sensibles. El nostre compromís és oferir cosmètica natural amb la mateixa efectivitat, però sense els riscos associats a ingredients sintètics, testada dermatològicament i apta per a pells sensibles i atòpiques. Volem liderar aquest canvi en les necessitats cutànies de les persones, demostrant que ser diferent no sols és possible, sinó necessari”.
Més de 45 milions d’euros de facturació
La companyia va néixer inspirada per la cosmètica natural artesanal que elaborava precisament la mare d’Antolín a Batea. I gairebé deu anys més tard, Freshly Cosmetics disposa d’un equip amb prop de 300 persones, una facturació de més de 45 milions d’euros i gràcies al seu propi canal en línia, ven a 36 països europeus, americans i aisàtics. L’empresa té a més a més un marcat caràcter territorial. El seu centre de producció i logístic està instal·lat a Gandesa i la seu central a Reus. En aquest darrer cas, a finals de 2024 la companyia va aplicar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per a una cinquantena de treballadors justificats per motius econòmics i organitzatius davant la davallada de les vendes per internet.