El Consell Comarcal de la Terra Alta ha presentat aquest matí en roda de premsa el catàleg que recopila 200 experiències turístiques que es poden realitzar a la comarca al llarg de tot l’any. Una feina minuciosa duta a terme pels tècnics de turisme de l’ens comarcal que ha aplegat totes les propostes que s’ofereixen al visitant per tot el territori terraltí agrupades en diferents blocs temàtics: Cicloturisme, Cultura i patrimoni, Enoturisme, Estades i experiències, Memòria històrica, Oleoturisme, Turisme actiu, Senderisme i Zones de bany a la natura. Aquests blocs presenten tant l’oferta que ha creat el sector públic com l’oferta que es comercialitza des del sector privat.

Amb aquest catàleg, que es pot consultar a www.terra-alta.org (apartat de descàrregues), s’aconsegueix unificar en un únic espai tota l’oferta de lleure que fins ara es presentava dispersa per les diferents pàgines web i xarxes socials dels agents turístics comarcals. “Cal agrair a l’equip tècnic la feina que ha fet per recollir totes aquestes experiències i també la participació de tots els sectors implicats que assisteixen a les taules de turisme que convoquem de forma constant. Entre tots hem de tirar endavant el sector, que és molt transversal ja que tenim una comarca amb molt potencial. Intentem arribar al màxim de sectors possibles sempre pensant en un turisme de qualitat i posant en valor tot el patrimoni  històric i natural que tenim a la comarca. En definitiva, destacant tota la transversalitat que ens dona aquesta idiosincràsia que tenim com a Terra Alta”, ha assenyalat Neus Sanromà, presidenta del Consell Comarcal.

El Consell Comarcal de la Terra Alta també ha realitzat l’afiliació a diferents marques de l’Agència Catalana de Turisme per tal de generar sinergies en la promoció turística de la comarca i per col·laborar conjuntament en la realització de viatges de familiarització i de premsa que donin a conèixer el territori. En aquest context, el catàleg ha de jugar un paper important per apropar les experiències turístiques de la Terra Alta als principals operadors.

Per aquests motius, el catàleg d’experiències turístiques s’entén com un element bàsic per a la promoció del sector turístic comarcal i com una eina que ha d’ajudar a la recuperació definitiva del sector i per reactivar-lo un cop superada la situació actual. Posiciona la comarca com un indret amb grans possibilitats per realitzar experiències turístiques durant tot l’any, fet que contribueix a la desestacionalització de les temporades turístiques presentant propostes que es poden realitzar a la Terra Alta en qualsevol moment.

El Consell Comarcal de la Terra Alta fa una aposta important per la promoció turística de la comarca i, amb aquesta nova eina, disposa d’un element de promoció de primer nivell per assistir a fires i certàmens de promoció per presentar la Terra Alta com un destí turístic a considerar. En aquest sentit, entén que ara és un moment òptim per treballar conjuntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i, en aquest sentit, s’ha adherit al Corner de Promoció del Patronat de Turisme, que inclou diferents accions de promoció en fires d’àmbit estatal i en mitjans de comunicació d’àmbit català i estatal. En aquest context, demà dimecres, diferents representants de l’ens comarcal assistiran a la Fira Internacional de Turisme FITUR a Madrid, on donaran a conèixer les propostes recollides al catàleg d’experiències des de l’estand de les Terres de l’Ebre. A més, està previst que també assisteixin a la Fira Internacional de Turisme de Navarra i a la fira turística B-Travel, a Barcelona.