El Congrés ha aprovat revertir l’augment de l’impost de matriculació a través d’una esmena del PDeCAT que modifica la regulació del tribut i deixa sense efecte l’impacte fiscal de la nova normativa europea d’emissions WLTP, que va entrar en vigor l’1 de gener de 2021. L’esmena del PDeCAT al projecte de llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal i de modificació de diverses normes tributàries, aprovat aquest dimarts, ha obtingut el vot a favor de PP, ERC, Cs, Vox i grup mixt. El PNB s’ha abstingut. El portaveu del PDeCAT, Ferran Bel, ha destacat que és “una molt bona notícia per a un sector clau per a Catalunya” i ha esperat que serveixi “d’incentiu per recuperar el nivell de vendes de 2019“.
Segons un comunicat del PDeCAT, suposarà una reducció del 5% del preu de compra d’automòbils. Amb l’esmena, que proposa un canvi de trams d’aplicació de l’impost de matriculació, es torna a la càrrega fiscal existent a finals de 2020.