En aquesta carrera incerta cap a les pròximes eleccions catalanes, els socialistes es comprometen a millorar les infraestructures del territori. Entre altres propostes, el desdoblament de l’eix de l’Ebre, la C-12, des d’Amposta fins a Lleida, una de les principals vies de comunicació de les Terres de l’Ebre que vertebra el territori i és la principal via de comunicació, tant de gent com de mercaderies. “Necessita una actuació global i la millor solució per evitar accidents i ser una via ràpida com a nexe d’unió i de dinamització econòmica és que dispose de doble carril, com la resta de principals vies de circulació de Catalunya” ha afirmat Joaquin Paladella, candidat ebrenc del PSC al Parlament de Catalunya.
Els socialistes també proposen millores en altres aspectes infraestructurals, com en el transport ferroviari. Aquí, la candidata al Parlament, Georgina Ebrí, exposava el projecte de convertir les estacions de l’Aldea-Amposta i de Móra la Nova “apostem definitivament pel seu manteniment i millora de tota la xarxa ferroviària que uneix Reus-Móra la Nova-Saragossa (R15). Així mateix, bonificarem el preu del bitllet per tal que siguen competitius, tal com actualment es fa en altres indrets de Catalunya”.
Ebrí també ha exposat la necessitat d’adequar i millorar l’àmplia xarxa de camins, per això proposen “un pla d’inversions plurianual amb una actuació conjunta i coordinada des de tots els àmbits del govern, especialment des de la conselleria d’agricultura en els plans de desenvolupament rural”. A més, al Delta de l’Ebre proposen la construcció d’un anell viari per unir les principals poblacions del Delta preveient carrils bici annexos, un atractiu per al turisme.
Terres de l’Ebre és l’única zona de Catalunya que no disposa d’una Autoritat Territorial de Mobilitat, per això Paladella ha anunciat que es comprometen a crear-ne un i “desenvolupar un Pla Director de Mobilitat que prioritze el transport públic a les Terres de l’Ebre, bus i tren, i la seua connectivitat amb la resta de Catalunya”, tot per a “desenvolupar una estratègia de mobilitat que garantixe una fluida comunicació i l’accés als serveis públics que es presten a les ciutats més grans del territori per garantir que tots els ciutadans, des de la Terra Alta fins al Montsià, puguen accedir-hi” continua dient Joaquin Paladella.