La plataforma veïnal de la carretera Poble Nou – Sant Carles – Trabucador ha triat el pont de l’encanyissada com a punt de trobada i de reivindicació de la seua fita. Per una banda, les actuals restriccions no permeten sortir del terme municipal durant el cap de setmana i, precisament, este pont es troba al límit entre Amposta i la Ràpita. A més, esta infraestructura es troba en un estat que, segons els portaveus de la plataforma, exemplifica el motiu de les seues reivindicacions. “Este pont que se troba en una situació molt precària, el formigó està caient, l’estructura metàl·lica de dins ha quedat al descobert, amb la perillositat que això comporta” exposa Josep Juan, membre de la plataforma.
I és que es tracta d’un pont que es va construir fa 70 anys, com tota la via que uneix la Ràpita, el Poble Nou i el Trabucador. En tot este temps no s’hi ha efectuat cap mena de rehabilitació ni manteniment, tractant-se d’un element que per sobre rep vehicles que poden anar carregats amb 20.000 quilos d’arròs o amb sal, a més d’autobusos escolars o amb turistes. Així, a més de la problemàtica de l’amplada, que en alguns punts del camí només permet el pas d’un vehicle, la plataforma reclama la revisió d’estos ponts sotmesos a tant de pes.
A més, el canvi de titularitat de la carretera, que actualment es considera camí rural, sembla estar en un punt mort. Es preveu que la Diputació de Tarragona acabe absorbint la via a la seua xarxa de carreteres, però des de la plataforma manifesten que els diferents consistoris (ajuntaments, Diputació i Departament de Territori) es tiren la pilota sobre qui té la titularitat actualment. També manifesten que si no realitzen actes reivindicatius, cap dels organismes implicats mou fitxa.
Segons reclama la plataforma, l’alcalde d’Amposta i diputat provincial de carreteres, Adam Tomàs, va reiterar que la Diputació adjudicaria la redacció del projecte de reforma integral de la via abans d’acabar l’any, amb una partida de 100.000 euros als pressupostos d’enguany de la Diputació. Per l’altra banda, el Departament de Territori ha d’aprovar l’estudi d’impacte ambiental i el pla zonal de carreteres per poder ampliar la via i que passe a ser de titularitat de la Diputació de Tarragona.
Això, després d’algunes actuacions de manteniment dutes a terme durant l’estiu, però sense un treball administratiu suficient des del punt de vista de la plataforma. Els portaveus manifesten que l’aprovació del pla zonal no avança, ja que els diferents organismes públics es tiren la pilota els uns als altres per la titularitat actual. La plataforma reclama que els representants polítics complisquen els seus compromisos abans d’acabar l’any.