L’Agrupació Espanyola de Venedors al detall de Carburants i Combustibles (Aevecar) ha valorat positivament la nova ordre de serveis mínims a les gasolineres durant l’estat d’alarma, publicat ahir dissabte al BOE. «Agraïm que el govern hagi escoltat les nostres reivindicacions i oferim mantenir la col·laboració«, ha assenyalat el president d’Aevecar, Alejandro Ripoll. El govern espanyol garanteix una gasolinera oberta a cada municipi per mantenir el proveïment de carburant i divideix les estacions de servei en tres grups, segons si han de seguir obrint com ho han fet fins ara, han d’obrir un mínim d’hores o poden tancar. Aevecar reclamava uns serveis mínims del 25% per a les gasolineres i amb la nova ordre s’estableix que siguin del 38%.
«Aevecar segueix estant a disposició del govern per anar solucionant alguns aspectes problemàtics que planteja aquesta ordre«, ha continuat Ripoll, que considera que aquests serveis mínims del 38% «provoca una situació molt complicada en aquelles estacions de servei obligades a realitzar un ERTO«. «Ara, segons els criteris establerts, haurien de tornar a la situació anterior sense els recursos corresponents per fer front a les despeses«, ha alertat el president d’Aevecar.

