Gerard Subirats i el SB Hotels Ral·li Team tornen de Badajoz amb el primer abandó de la temporada. Malgrat no haver puntuat en la Baixa TT Devesa d’Extremadura, tercera cita del campionat d’Espanya de Ral·lis Tot Terreny (CERTT), Subirats es manté en la part alta de la classificació del certamen, ara en segona posició, amb 92 punts i a només 4,5 del nou líder.

Després d’iniciar el curs amb dos grans resultats, un segon en la Baixa Almanzora i un triomf en el Ral·li TT Mar d’Oliveres, que va suposar la primera victòria per a l’equip, la ratxa s’ha vist frenada aquest passat cap de setmana, just quan el campionat arribava al seu equador. I és que en la segona etapa de la Baixa TT Devesa d’Extremadura, una forta compressió després d’un salt, va provocar que el copilot Daniel Cámara es ressentís de l’esquena. Davant la disjuntiva de seguir endavant o abandonar, Gerard Subirats va decidir parar per precaució i evitar d’aquesta manera mals majors.

Així ho explica el pilot tortosí: “Anàvem ficats en la pols en el primer dels dos trams del diumenge i, després d’anar 20 quilòmetres darrere d’un altre participant, vaig aprofitar una oportunitat per a tractar d’avançar-li. Pensava que podria, però amb la poca visibilitat que hi havia ens vam menjar un pedrusco i sortim volant. Va ser un salt net, que no hagués tingut conseqüències, de no ser perquè la recepció va ser més brusca del normal i de seguida Dani em va dir que s’havia fet mal”.

És una pena perquè, malgrat que no ens estava sortint una gran carrera, esperava acabar dins del top 10 i sumar uns punts importants per al campionat, però l’estat físic de Dani era prioritari i prenem la decisió encertada”, prossegueix el pilot del SB Hotels Ral·li Team. Una vegada fora de carrera, l’equip va portar a Daniel Cámara a l’hospital, on els metges el van examinar i van descartar qualsevol lesió de consideració, afortunadament.

Abans de l’incident, l’equip va tenir un inici de carrera complicat, amb un 25è lloc en la pròleg disputada el dissabte que va condicionar la resta. “Vam haver de sortir molt retardats i això suposa un gran handicap. No bufava gens de vent i de seguida la pols ens va posar en dificultats. Avançar als altres cotxes era espinós perquè quan tractaves de pegar-te al de davant et quedaves sense veure absolutament res”, comenta Subirats.

De fet, en el SS1, la primera passada al tram Alconchel – Cheles, de 116 quilòmetres, només va poder ser 37è, un resultat molt per sota del seu potencial i del del seu Toyota Hilux Overdrive. En la següent passada a la mateixa secció, va aconseguir millorar llocs i va acabar 12è escratx. Quedaven les dues passades del diumenge al tram Almendral – Valverde de Leganés, de 100 km cadascuna, i “volia remuntar per a estar el més amunt possible”, reconeix, però quan portava prop de 30 quilòmetres del SS3 va haver de desistir.

Gerard Subirats i el SB Hotels Ral·li Team tractaran de rescabalar-se en la pròxima cita, la prova regna de la temporada, la Baixa España Aragó, que se celebrarà a Terol del 25 al 27 de juliol.